הופעת בכורה לעורך הדין החדש: הדיון הקרוב במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יתקיים ביום ראשון בבית המשפט המחוזי בירושלים, ללא נוכחותו ונוכחות הנאשמים האחרים – ארנון מוזס ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'.

בדיון זה צפויה ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, לקבוע יחד עם עורכי הדין של הצדדים כמה ישיבות יתקיימו בכל שבוע. הפרקליטות ביקשה משפט מזורז שבו יתקיימו ארבע ישיבות בכל שבוע, וצוות ההגנה של נתניהו מבקש שתיים בלבד. ההערכה היא שבית המשפט ייטה לאמצע ויקבע שלוש ישיבות בשבוע. בנוסף, ייקבעו התאריכים להמשך הדיונים ולתחילת המשפט בפועל.

שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)
שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)

בנוסף, תצטרך השופטת פרידמן פלדמן לקבוע מתי יישמעו הטענות המקדמיות של צוות הגנה באשר להתנהלות המדינה בתיקים המדוברים. הצוות של נתניהו גורס כי לא ניתן להתחיל בהוכחות של המשפט ובשמיעת עדים, כשהפרקליטות עדיין לא העבירה את כל חומרי החקירה, כמו למשל הסכם עד המדינה של ניר חפץ. לפיכך, השופטת צפויה בדיון ביום ראשון לקבוע אם להיעתר לבקשת ההגנה ולחייב את הפרקליטות להעביר את כלל חומרי החקירה טרם שלב ההוכחות. יצוין כי במרץ האחרון דחה בית המשפט את בקשתו של ראש הממשלה לדחות את פתיחת משפטו, לאחר שטען כי לא קיבל את מלוא חומר החקירה.

לאחרונה הצטרף לצוות ההגנה של נתניהו עו”ד יוסי שגב. זאת לאחר שעו”ד מיכה פטמן התפטר מהצוות, משום שלא הוסדר נושא התשלום, זמן קצר לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה לאסור את מימון הגנתו המשפטית באמצעות מקורבו. שגב מצטרף לעו”ד עמית חדד, והשניים מייצגים את נתניהו בכלל התיקים במשותף. במקביל, נמשכים המגעים להצטרפותו של עו”ד בועז בן צור, שהיה פרקליטו של ארנון מילצ’ן ומייצג גם את הדס קליין, עוזרתו של מילצ’ן ועדת מפתח בתיק 1000. עם זאת, צוות ההגנה של נתניהו אינו מתכוון לבקש דחייה נוספת ללימוד החומר בשל חילופי עורכי הדין.

עורך הדין יוסי שגב (צילום: פלאש 90)
עורך הדין יוסי שגב (צילום: פלאש 90)

שגב נחשב לאחד מעורכי הדין המובילים בתחום המסחרי דווקא, וצפוי לתרום בהקשרים הכלכליים בתיקי האלפים. הוא מצא עצמו בעבר גם כנאשם כאשר הורשע בשנת 2017 בהתחמקות מתשלום מע”מ של כ־2.4 מיליון שקל ונידון לשישה חודשי עבודות שירות וקנס של 200 אלף שקל.

ובתוך כך נודע אתמול כי סוגיית הכשירות של ראש הממשלה וגם שאלת ראש הממשלה החליפי יעלו לדיון בבג”ץ סביב חודש אוקטובר. יש מי שטוען כי המועד אינו מקרי - כחודש לפני העת לתחום את האפשרות להליכה לבחירות ללא תחלופה של ראש הממשלה בממשלת המעבר.