משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחדש ביום ראשון, לדיון טכני בעיקרו, שאליו לא יגיעו הנאשמים בתיקי האלפים. מי שעוד לא יגיע הוא עו"ד מיכה פטמן, שהודיע בשבוע שעבר כי הוא פורש מייצוגו של נתניהו בתיקים בעקבות החלטת ועדת ההיתרים שלא לאשר לראש הממשלה לקבל מימון לצורך הגנתו המשפטית. הבוקר (חמישי) הוא התראיין בכאן ב' והסביר מדוע נקט בצעד הזה.

"הסיבה היחידה שאני פורש היא סוגיית המימון: החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שלא לאפשר לראש הממשלה מימון", הבהיר פטמן. "אדם פרטי לא אמור לגייס או לשלם מכיסו על הייצוג המשפטי, במיוחד כשהמדינה תוציא לפחות 30 מיליון שקלים", טען פטמן. "רה"מ לא ביקש כסף ציבורי, אם היה מבקש כסף ציבורי - זה היה סיפור אחר. הוא לא ביקש כסף ציבורי. אם היה מבקש כסף ציבורי זה באמת היה עלול להיות בעייתי". עוד אמר הפרקליט הוותיק, כי "לאמידות ראש הממשלה אין קשר, לאדם רגיל אין אפשרות לממן תיק כזה".

לדברי פטמן, אין לו טענה לנתניהו: "נכנסתי לתיק הזה בעיניים פקוחות, ידעתי שיש סוגיית מימון. בשיחתי האחרונה עם רה"מ נאמר לי שיש עורכי דין שמסכימים ויכולים לעבוד תמורת דחיית התשלום. הבנתי ואמרתי שאיני יכול".

למה הוא לא הולך לסניגוריה הציבורית?
"הסוגיה הזאת עלתה בדיונים בועדת ההיתרים. זאת בעיה גם מבחינת כסף ציבורי וגם מבחינת איך זה נראה. ראש הממשלה לא צריך להיות מטופל בסניגוריה הציבורית. "מדינת ישראל צריכה לכבד יותר את סמל השלטון שהוא ראש הממשלה. זה מבזה אותו ואותנו".

על התיק עצמו אמר עו"ד פטמן, כי "יש פה תיק שאפשר לנצח", ושלל, לפחות לעת הזו, אפשרות של הסדר טיעון: "לא רואה כרגע מצב של הסדר. ודאי לא כשראש הממשלה והיועמ"ש במסלול התנגשות. וגם לא רואה סיבה בהכרח כרגע. ראיתי את רה"מ והוא משוכנע בצדקתו בתיק".

לדבריו, לנתניהו יש טיעונים לגיטימים יותר או פחות על מה שקורה מחוץ לאולם, כשהוא מתכוון להתקפות על מערכת אכיפת החוק. "לזה אני לא נכנס, זה לא תפקידי. אציין שהיו גם תגובות מטעם היועמ"ש שלא אהבתי".