לאחר שהורשע לפני כחודשיים ברצח בני משפחת דוואבשה בדומא בשנת 2015, היום (חמישי) נדחה מתן גזר דינו של עמירם בן אוליאל, לאחר שעורך דינו הציג בפני השופטים פריט מידע חדש.

עו"ד אשר אוחיון, אשר מייצג את עמירם בן אוליאל, הציג ראיה חדשה לבית המשפט המחוזי, אשר מציגה כי אירוע הרצח בוצע באופן שונה לחלוטין מהכרעת הדין. מדובר בראיונות לתקשורת של בני משפחת דוואבשה ושל הבן אחמד, בהם הוא מעיד כי ראה את האירוע וכאמור מתאר אירוע שונה לחלוטין מכתב האישום.

בעקבות הגשת הראיות החדשות מבקש עו"ד אוחיון לבטל את הכרעת הדין, ולתן תחתיה הכרעת דין אשר תזכה את בן אוליאל. במסגרת הגשת הראיות החדשות, נפתח הליך חריג בבימ"ש המחוזי, שבמסגרתו זומנו אחמד דוואבשה וסבו חוסיין להעיד בבימ"ש. לאחר שאחמד סרב להתייצב בבימ"ש, ולאור הרגישות, הגיעו הצדדים למתווה והגשת הראיות תעשה ככל הנראה מבלי לזמן את בני המשפחה לעדות.

במסגרת ההליך, התנהלו בשבועות האחרונים מספר דיונים בפני הרכב בימ"ש המחוזי בראשות נשיאת בימ"ש השופטת רות לורך, אשר בחנו את טיב הראיות, ולאחר בחינתם פתחו בהליך החריג, שכן מדובר בשמיעת עדים ובבחינת המקרה לאחר שניתנה בתיק הכרעת הדין. בנוסף, דחו השופטים את דיון גזר הדין, אשר היה צפוי להנתן השבוע למועד לא ידוע.

בסביבת בן אוליאל הגיבו להתפתחויות: "מאמינים שהראיה החדשה תוביל למסקנה הברורה - בן אוליאל לא ביצע את הרצח בדומא, מחכים להכרעת בית המשפט כי בן אוליאל זכאי".

כזכור, עמירם בן אוליאל, הנאשם ברצח משפחת דוואבשה בעיירה דומא, הורשע בחודש מאי בביצוע המעשה על ידי שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בלוד. ההכרעה אמורה לסיים את הפרק הזה במשפט המתנהל כבר יותר מארבע שנים. בכוונת עורך דינו של אוליאל לערער על הכרעת הדין. שלב הטיעונים לעונש החל ב-9 ביוני.

עמירם בן אוליאל, הנאשם ברצח משפחת דוואבשה בעיירה דומא, הורשע הבוקר (שני) בביצוע המעשה על ידי שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בלוד. ההכרעה אמורה לסיים את הפרק הזה במשפט המתנהל כבר יותר מארבע שנים. בכוונת עורך דינו של אוליאל לערער על הכרעת הדין. שלב הטיעונים לעונש יחל ב-9 ביוני.

 השופטים ציינו כי "ההתרשמות מהנאשם והתנהגותו הראתה כי לא מדובר על סיכון להודאות שווא. הודאותיו אל מול החוקר היו אותנטיות. הנאשם ידע לזהות את החלון בו הוטל בקבוק התבערה השני, ידע לזהות מאפיינים ודברים מוכמנים". הם ציינו עוד כי "לא ניתן לקבוע אם היה מבצע נוסף על בסיס ראיות שהיו בזירה".

"בכל הנוגע לעקבות הצמיגים והנעליים - ההתרשמות הכוללת לא הובילה לממצאים ברורים. לא ניתן לשלול שמדובר על אירוע עם רקע גזעני על פי תפיסותיו. היה חשד שהוא חבר בארגון, אך לא מעבר לספק סביר", צוין עוד בהחלטה.