המשטרה עצרה הערב (ראשון) ארבעה מפגינים שהשתתפו בתהלוכה שנערכה במחאה על החפירות בבית העלמין המוסלמי 'אל-אסעאף' ביפו. כזכור, בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי את עתירת המועצה המוסלמית נגד הריסת בית הקברות העתיק. 

לפי הודעת המשטרה, המפגינים צעדו על רחוב יפת לכיוון כיכר השעון, החלו ליידות אבנים, להבעיר פחי אשפה ולירות זיקוקים לעבר השוטרים, ואלו הגיבו בירי רימוני הלם. ארבעה מפגינים נעצרו בגין הפרות סדר אלימות ותקיפת שוטרים. 

נושא העבודות עורר סערה רבה ביפו, והוביל למהומות רבות ומשמעותיות באזור. ההפגנות הסלימו במהירות והגיעו למצב של שריפת צמיגים וחסימת כבישים. כמו כן, באחד הימים, אף נזרקו אבנים על אוטובוס נוסעים. בשיא המהומות, שגרירות ארצות הברית בישראל הוציאה אזהרת מסע לאזור יפו.

כזכור, בחודש שעבר נתן בית המשפט המחוזי צו ביניים זמני להפסקת עבודות הריסתו של בית הקברות 'אל-אסעאף', בצל מחאתם של תושבי יפו על הכוונה להקים מעון לדרי רחוב באתר שבו התגלה בית עלמין מוסלמי עתיק. הצו ניתן עד להכרעה במחלוקת המשפטית או מתן פסק דין בעתירה, בה טענו העותרים כי תוקפו של היתר הבניה פקע וטרם חודש. בשבוע שעבר השופטת לימור ביבי ביטלה את צו הביניים שהוצא נגד העבודות, וקבעה כי המועצה המוסלמית תשלם לעיריית תל אביב ולקרן תל אביב לפיתוח 7,500 שקלים בגין הוצאות משפט כל אחת.