השעון מתקתק: הדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים התחיל בהפתעה קטנה, כאשר שאול אלוביץ', הנאשם בתיק 4000, התייצב בדיון בעניינו - אף שהיה פטור מהגעה.

היה זה כנראה רמז מטרים למה שהולך להתחולל במהלך הדיון. עורכי דינו, מיכל עוזר רוזן וז'ק חן, המוביל את ההרכב, טענו כי חומרי חקירה הוסתרו וכי בוצעו מניפולציות ו"עבירות" הנוגעות לשאלת הייצוג של שאול אלוביץ'. מבחינתם, זו הייתה לא פחות מפצצה. אלא שבפרקליטות סירבו להתרשם. השופטת רבקה פרידמן פלדמן ביקשה תוך כשבוע הבהרות לסוגיה שהעלו עורכי דינו של אלוביץ', אך ניכר כי דבריהם לא גרמו לה להסיר פעימה.

בסופו של הדיון, היא קבעה כי החל מינואר יתנהל המשפט שלוש פעמים בשבוע, ובמהלכם נראה את עדי המדינה נחקרים על מה שאמרו במשטרה ואת שאר הראיות בתיקי האלפים.

שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)
שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)

הדיון אתמול, שהוגדר כטכני, מאיץ את שעון החול המתהפך במשפט נתניהו. מה שהיה נראה רחוק, מקבל ממשות ומסגרת זמנים. הניסיונות לדחות את הקץ מצד אלוביץ', נוני מוזס ונתניהו, לא קיבלו אוזן קשבת, אך גם לא כתף קרה. כמה חודשים הם בכל זאת הרוויחו. שאלה נוספת שעלתה לדיון לצד עניין הראיה הנעלמת היא שאלת הייצוג המתחלף של ראש הממשלה. בתפקיד עורך הדין התורן אתמול: יוסי שגב. מדובר בעו"ד ותיק, מנוסה ורב־פעלים, אך כלל לא בטוח שעם ניסיונו העשיר הוא נתקל בסיטואציה כזו.

נראה שגם כעת לא ברור כלל מי ייצג את נתניהו בדיון הבא. שגב כמובן ביקש דחייה כדי להסדיר את העניין וללמוד את החומרים. השופטת פסקה מצדה, כי אם יהיה קושי וצורך, "נראה את ראש הממשלה כמיוצג". התובעת אף הוסיפה כי יש את עורך הדין עמית חדד, שמלווה את התיק מראשיתו, ולכן אין סיבה לדחייה. בסיום נצפו בודדים התומכים בנתניהו מתגודדים סביב השר לשעבר איוב קרא. קרא סיים את כהונתו כשר בטונים צורמים, ואתמול הגיע לתמוך. האם קרא יודע שנתניהו כאן כדי להישאר, או שמא מחשבות אחרות עוברות בלבו? את זה נגלה כבר בדיון הבא.