בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (שני) את ציפי ובר רפאלי בפרשת העלמת המסים, זאת בהתאם להסדר הטיעון שנחתם ביניהן לבין הפרקליטות. לאחר ההרשעה החל הדיון בטיעונים לעונש. בר רפאלי אמרה כי "לא מתאים לי להיות פה - אני מתחרטת על מעשיי, הייתי אז בת 20 ועכשיו אני במקום אחר". אימה אמרה: "המעמד קשה לי מאוד, לוקחת אחריות".

כזכור, רפאלי האם, שהורשעה בעבירות מס במסגרת עסקת טיעון, צפויה לרצות 16 חודשי מאסר בפועל בית הכלא נווה תרצה. בר תרצה תשעה חודשי עבודות שירות. כמו כן, במסגרת העסקה שהושגה בפרשת העלמת המיסים, הן ישלמו קנס בסך של כמה מיליונים נוסף לשמונה מיליון שומת מס. כאמור, עם הגשת העסקה לבית משפט השלום בתל אביב, יגיעו לסיומם ההליכים הפליליים שנפתחו נגד השתיים.

כחלק מהחשדות בשנים 2007-2006 הגישה בר רפאלי דוחות לפקיד השומה, בהם דיווחה שאינה תושבת ישראל, ולא כללה בהם הכנסות שהפיקה מעבודותיה בחו"ל. בשנת 2009, נחתם הסכם פשרה ולפיו ישולם מס בישראל בגין מלוא הכנסותיה של בר רפאלי בארץ ובעולם, שהופקו בשנים 2007-2005. במסגרת זו הסתירו בר וציפי רפאלי מפקיד השומה הכנסות בסך כשישה מיליון שקלים.

בהמשך הקימה רפאלי חברות בחו"ל, פתחה חשבונות ברחבי העולם והכנסותיה הוזרמו אליהם. בדוחות המס ובהצהרת הון שהגישו החשודים, הצהירו כי אין לבר רפאלי הכנסה בישראל וכי היא תושבת חוץ. בדיוני שומה לשנים 2012-2009 מסרו החשודים לפקיד השומה מידע כוזב והסתירו ממנו מידע רלוונטי, וזאת במטרה להסתיר את זיקותיה של בר רפאלי לישראל. במקביל, היא הציגה בפני רשויות המס בארצות הברית מצגים לפיהם היא איננה תושבת המדינה, וכי היא מתגוררת בישראל. ההכנסות לגביהן בוצעו פעולות ההסתרה עמדו על מיליוני שקלים לכל שנה בין 2012-2009, ובסך הכל למעלה מ-23 מיליון שקלים.

אמש הגישה ציפי רפאלי לבית המשפט בקשה למניעה של הגעת צלמים ואנשי תקשורת לדיון שצפוי להיערך מחר, רגע לפני שהיא נכנסת לכלא "נווה תרצה". הבקשה של רפאלי נובעת, לדבריה, ממצבה הרפואי, לאור ההליך הרפואי שעברה בחודש שעבר בלבה והביא לאשפוזה בבית החולים, העובדה שכעת היא נחשבת לאוכלוסיה בסיכון והחשש מהתקהלות.