בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) 12 שנות מאסר על אלי בר זכאי, שהורשע בהמתה בקלות דעת של הנער אילון שלו אמסלם בתאונה בתל אביב ביולי 2018. העונש תואם את דרישת הפרקליטות להטיל על בר זכאי בין 7 ל-13 שנות מאסר - העונש המקסימלי לעבירה כזאת. בנוסף, רישיון הנהיגה שלו נשלל ל-20 שנה והוא חויב בפיצוי למשפחה.

השופט בני שגיא תקף בגזר הדין את בר זכאי, ואמר כי "רצף של החלטות מזלזלות בחיי אדם הוביל לתוצאה הקשה מכל - אילון לנצח ישאר בן 13. לא יקים משפחה ולא יבלה עוד בחיק משפחתו. הלכה למעשה מרגע התאונה כל מעיניו היו נתונים להתחמקות מהדין, הוא לא נטל חלק בחיפושים לא טרח מיוזמתו להתקשר לגורם רפואי כלשהו, הנאשם לא היה נעדר יכולת תפקוד כל משאביו הוקדשו לעריכת שיחות טלפון שתיית מים והכשלת בדיקת שכרות. הנאשם עשה כל שעל ידו על מנת להתחמק מהתאונה ומסר דברי כזב בבית המשפט".

בדיון הטיעונים לעונש, שנערך לפני כשבועיים, דיברו הוריו של אילון. אמו אמרה: "האמנם חיכינו לרגע הזה? האם אמא יכולה לחכות לרגע בוא תדבר במשפט של האיש הרג את בנה? עלי נכפה הרגע הנורא הזה. הבטון מתהפכת הלב דופק במהירות". אביו הוסיף: "יש הר געש שהתפרץ עלי, ואני צריך לשחות בתוך הלבה השורפת ולהישאר איכשהו. לתפקד. הדמעות שורפות כבר את העיניים. איך זה קרה לי ומה אני עושה עכשיו. אנחנו בחוף ים שאם הייתי צריך לבנות את גן העדן, כך הוא היה נראה. ברגע אחד הפך המקום מגן עדן לגיהינום שלנו".

הדיון בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
הדיון בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

בהכרעת הדין, שניתנה לפני חודשיים, כתב השופט שגיא כי "התרשמתי כי הנאשם השיל מעצמו סממנים מוסריים כלשהם", ואימץ את עדויו השוטרים לפיהן בר זכאי הכשיל את בדיקת האלכוהול.

השופט שגיא כתב עוד כי "אילון בן ה-13 עשה כל שצריך כהולך רגל, עת המתין בסבלנות למופע אור ירוק ברמזור בעודו על המדרכה, ופתיל חייו נגדע באופן הטרגי ביותר שניתן להעלות על הדעת, אך ורק כי הנאשם החליט שהוא 'חייב' לשתות, 'חייב' לבלות, 'חייב' לעלות על ההגה ו'חייב' לנהוג במהירות פרועה, משל הגעה למועדון 'שלוותה' תוך דקות ספורות עם רכבו הייתה בגדר צורך חיוני ודחוף שאין לדחותו".

משפחת אילון-אמסלם בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
משפחת אילון-אמסלם בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)