חשד לשחיתות בצפון: שני נבחרי ציבור משתי רשויות מקומיות שונות נחקרו אתמול ביחידת הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בלהב 433. על פי החשד, השניים קיבלו טובת הנאה מרשת מכללות מוכרת בצפון, ובתמורה הטו מכרזים לטובתם. השניים נחקרו לאור מספר ראיות שהעלו חשד כי ביצעו עבירות נוספות, ושוחררו בסיום החקירה. 

בחודש שעבר נעצרו 16 חשודים ונלקחו לחקירה באזהרה, לצד 10 חשודים נוספים שעוכבו, בחשד לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון, ועבירות על פי פקודת מס הכנסה. בין הבכירים שנעצרו היה סגן ראש מועצת באר יעקב, נועם ששון, בכיר במועצת טובא זנגרייה, שני בכירים בכעביה ובכיר במועצת ערערה. כמו כן, נעצר יחד איתם הבעלים של רשת מכללות מוכרת, בחשד להטיית מכרזים בתמורה לטובות הנאה. 

עו"ד אייל בסרגליק המייצג את סגן ראש המועצה, מסר: "למרשי אין כל קשר לחשדות שהוצגו. לא הייתה ביכולתו להשפיע על שום מכרז והוא אף מנע מעצמו  כל פעילות בכל נושא בהסדר ניגוד העניינים, עליו הצהיר מראש כדי שלא יהיה ולו בדל של טענה כלפיו. אני מאמין כי בהמשך הדרך יתברר שלא היה כל בסיס למעצר שבוצע היום. כבר הוסרו מעל הפרק בזמן קצר חשדות של שוחד והלבנת הון וכעת נותר החשד לגבי קבלת דבר במירמה ומירמה והפרת אמונים ואנו נראה שגם לכך אין כל בסיס".

 במשטרה מסרו אז כי "מדובר בחקירה מורכבת ורחבת היקף, אשר נוגעת במספר רשויות מקומיות הפרוסות ברחבי הארץ, מתוך מטרה לחשוף עבירות, להגיע לחקר האמת ולחזק את שלטון החוק בדרגי השלטון המקומי".