הקצין הבודק (קבו"ד) בדרגת תת גונדר, שמינה מפקד המחוז הצפוני בשירות בתי הסוהר (שב"ס), החליט לעצור את הבדיקה באמצע ולהעביר את חומר החקירה בעניינה של סוהרת מכלא צלמון שלטענתה ננעלה בתא שירותים עם שני אסירים פליליים ליחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 במשטרה, וזאת לאחר שעלה להערכתו חשד לפלילים. 

כזכור, בשבת בלילה דווח על ידי הסוהרת בכלא צלמון כי ננעלה לכאורה בתא שירותים כשבפנים שני אסירים פליליים. לדבריה, לאחר ששמעה קריאות לעזרה מיהרה להגיש סיוע רפואי אלא שאז נטרקה הדלת והיא ננעלה עם האסירים בתוך התא. בעקבות הדיווח החליט מ״מ נציב שב"ס למנות קבו"ד שגבה עדות מהסוהרת ומיד לאחר מכן הודיע על סיום הבדיקה והמליץ להעביר את החומר לחקירת היאח"ס. 

מסתבר כי הקצין שמע את גרסתה של הסוהרת ומשזו לא התיישבה מול הממצאים שעלו מהתחקיר הראשוני שערך ביסס הקבו"ד את עמדתו לפיה מדובר באירוע חמור המעלה חשד לפלילים ומצדיק את מעורבותה של המשטרה. בשלב זה הוחלט על הוצאת קצין המודיעין של בית הסוהר לחופשה כפויה עד לבירור העובדות.

שירות בתי הסוהר מסר בתגובה כי הוא ישתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ויפעל באופן נחרץ לחקר האמת.

עו"ד אייל בסרגליק המייצג את האסירים מסר בתגובה: "הכתבה שפורסמה מטעה בצורה קשה ומנותקת מהמציאות בכל הקשור למרשיי. מרשי נזקק לטיפול רפואי וקרא קריאה לבקש את אותו טיפול רפואי, טיפול שאכן קיבל על ידי הגורמים המוסמכים. שב"ס ולו לרגע לא חשב ולא חושב שיש דבר שלא היה בסדר או לא תקין מצד מרשיי, וכל תחקיר ככל שנערך על ידי שב"ס, לא טען לרגע שבוצע דבר כלשהוא שאינו כשורה מצד מרשיי. למיותר לציין כי כל הרמיזות אודות פעילותה של הסוהרת, ובהקשר גם לגורמים אחרים, אין להם כל קשר למרשיי ויש להצר על כך כי בחרתם לערב את מרשיי בכתבה זו".