פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר בקשה לתיקון כתב האישום נגד אליעזר ברלנד ולהוספת שני אישומים העוסקים בעבירות מס והלבנת הון.

בתחילת מרץ הוגש לבית המשפט כתב אישום המייחס לאליעזר ברלנד שני אישומים: אישום ראשון הכולל עבירות עושק ומרמה ואישום שני המייחס לנאשם עבירה של ניסיון שידול לאלימות. בד בבד עם הגשת כתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה למעצר הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.  במקביל התנהלה נגד החשוד ומעורבים נוספים חקירה בגין עבירות מס והלבנת הון.

יודגש כי במקור החקירה החלה כחקירה אחת, ואולם בהמשך, חקירת העבירות הכלכליות הופרדה מחקירת עבירות העושק והמרמה, זאת לאחר שהוברר כי מיצוי החקירה בעבירות הכלכליות ידרוש זמן רב נוסף ופעולות רבות נוספות שלא ניתן היה לבצען בתקופת ימי המעצר לצרכי חקירה. חקירת העבירות הכלכליות נמשכה עוד כחודשיים וחצי ובסיומה זומן ברלנד לשימוע.

בבקשה שהגישה הפרקליטות נכתב כי האישומים כולם, הנם נגזרות של אותה פרשה המתארת פעולות עברייניות שונות של הנאשם בעת ששימש כראש קהילת "שובו בנים" והווה עבור אלפי מאמיניו סמכות רבנית ורוחנית אשר יש לפעול על פי פסיקותיה והוראותיה. תוך שימוש במעמדו זה, עסק הנאשם בין השנים 2010-2020 במתן שירותים שונים תמורת תשלום ובהם, עריכת פדיונות נפש, מתן ברכות, ייעוץ בתחומים שונים וחוגי בית.

שני האישומים שצירופם מתבקש, מתייחסים להתנהלות הנאשם בהפעלת עסק כלכלי שבמסגרת הפעלתו על ידי הנאשם נעברו העבירות. העבירות המיוחסות לברלנד הן עבירות מס  - העלמת הכנסות בהיקף של 138,000,000 מיליוןן שקל החל משנת 2010, וכן עבירות הלבנת הון בהיקף של 54,000,000 מיליון.

כזכור, ברלנד נאשם בגין עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק, וכן עבירה של ניסיון שידול לחבלה חמורה. ברלנד הוא מנהיג פלג "שובו בנים" בחסידות ברסלב. הוא הורשע בעבר, על פי הודאתו במסגרת עסקת טיעון, בעבירות מעשים מגונים ותקיפה, ונידון ל־18 חודשי מאסר, שמהם ריצה בפועל עשרה חודשים.