בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בחמישה ימים נוספים את מעצרן של שתי הסייעות נירית שויד ,47 ורוחמה סעד , 37 מהמעון הפרטי בקריית האומנים ברמלה, החשודות בהתעללות בפעוטות בגילאי חצי שנה עד שנתיים וחצי ששהו במעון. בית המשפט האריך בהמשך גם את מעצרן של שתי מטפלות קבועות של התינוקייה באותו המעון, חני צדשווילי ואורלי שרוני שרגני, בחמישה ימים וקבע: "סרטוני המצלמות אינם ניתנים לפרשנות אחרת. קיים חשד סביר בוודאות גבוהה לחשדות נגדן. גם בחומרי החקירה הנוספים קיימים תימוכין לחשדות. עוצמת המסוכנות הנשקפת מהחשודות היא משמעותית היות כי מדובר בריבוי מקרים. במהלך החקירה התברר כי מדובר במספר מעורבות".

מדובר כאמור בפרשה שנחשפה בימים האחרונים בעקבות כניסה של אחד האבות בגן לקוד המצלמות ומה שנגלה לעיניו עורר סערה והיסטריה בקרב ההורים כולם.

נועה חרתי, אמא לפעוט במעון, מספרת: "לא היו לנו חשדות מקדימים. הילד זרק חפצים בבית, כעס, התעצבן, צעק וייחסנו את זה לילד שובב משתולל. היו מקרים שקיבלנו טלפונים מראש מהסייעות מרוחמה מנירית, 'היום הוא נפל במטבח אז אולי תראי סימן ,והיום הוא נפגע מצעצוע שילד זרק עליו', ואת בתור אמא לא מתעורר בך חשד, כי הילד שלך בגן וזה טבעי".

ואיך בכל זאת נחשפת לזוועה כדברייך?
"ואז ביום שני בקבוצת ווטצאפ של הגן הורים החלו לדרוש כולם לגשת להוציא את הילדים עוד לא ידענו עוד לא נחשפנו ממש כלום. בעלי הגיע לאסוף את הילד ואז רוחמה אמרה לי 'אם נגעתי בשערה אחת מראשו של בינך שהילדים שלי ימותו' . מני אסף את הילד וחיכה לי בכניסה לגן. כשאני הגעתי לשם אז המנהלת מעון , שאלתי אותה ברעד ובבכי, 'תסבירי לי מה עבר על הילד שלי? מה קורה?', והיא ענתה לי 'אני גם לא יודעת, זה מפעל החיים שלי שקרס, אני בדיוק כמוכם? ברגע שנפתחה הדלת של המטבחון רוחמה ונירית עמדו שם ואמרו 'בואו חברים, אל תצאו מפרופורציות, הכל בסדר'".

ההתעללות בפעוטון ברמלה (צילום: באדיבות ההורים)
ההתעללות בפעוטון ברמלה (צילום: באדיבות ההורים)

האמנתם להן?
"ממש לא. ניגשנו אל אותו אבא שהשיג את הסרטונים. צפינו בשניים שלושה מהם והזוועה הייתה לא הגיונית בלתי נתפסת לעיכול. ראינו שהילדים ישנם ונירית עוברת עם מגב ומכה בהם בגב ללא שום סיבה. ראיתי שהילד שלי חצי מנומנם על כסא, מנקר עם הראש ורוחמה עוברת ודופקת לו את הראש אחורה ולוקחת שפריצר עם חומר שהוא יותר ממים, ולדעתנו חומר חיטוי, והיא מתיזה עליו על הפרצוף. הרגליים רעדו לו והפנים הפכו אדומות מבכי. ראינו בסרטון אחר שילד ישן על מזרן והוא פשוט מונף מהכתפיים ומושלך הצידה. מרימים את הילד שלי עם יד אחת ורגל אחת מהמזרן ומעיפים אותו לשבת על הכסא. הן עוברות ליד ילד ושולחות מכות ללא סיבה. זורקות חבילות מגבונים על הראשים של הילדים והילד צריך להחזיר להן את המגבונים. הן הנהיגו סוג של משחק עם הילדים וזה איום ונורא".

מה עובר בך כאמא באותם רגעים?
"הגוף מצטמרר הכל מתפוצץ. הילד שלי בן שנה ושמונה. שלחתי את הילד שלי בלב שלם . כל יום שהייתי מדברת איתן הייתי אומרת כמה שאני שמחה שהן בצוות שמחנך לי את הילד, איך זכיתי. כל יום שהייתי מגיעה לאסוף את הילד הן היו אומרות 'מה נעשה בשנה הבאה, אנחנו שרופות עליו , איזה ילד מקסים?' אני סמכתי עליהן בעיניים עצומות . גם כל פעם שהיה נדבק בי איזה חשד כי הילד היה בוכה או לא נרדם בלילה הייתי מחייגת אליהן קיבלתי הסברים מניחים את הדעת שהכל בסדר". 

אני שומע את הכעס שלך.
"אני כועסת , אני פגועה. העולם שלי חרב, הלב שלי התנפץ, הרסו לילד שלי את החיים. עד הסוף לא אסלח להן. נתתי בהן את כל האמון והחזירו לי ילד עם צלקות הן פשוט ריסקו אותנו. רק פיארתי ושיבחתי אותן והם ירקו לנו בפרצוף".

נחשפת לפרטים מעבר?
"כרגע ארבע מהצוות עצורות ולנו לא נראה שמנהלת הגן לא ידעה. לא מאמינות לה ולא נכנעות להצגות שלה עם הבכי. לא ייתכן שבכל מחלקה בגן מתחוללות הזוועה והיא לא ידעה. כל ההורים בהלם ואנחנו פשוט בסיוט של החיים. לא מסוגלים להסתכל לילדים שלנו בעיניים. זה גן שבשכונה הזאת מחכים בתור להיכנס אליו. רוחמה היתה שומרת על ילדים בבית בחופש הגדול ובתקופת הקורונה עד כדי כך היה האמון והיא ריסקה הכל". 

אתם רואים את הסרטונים וזה לא מזכירים לכם פרשה מלפני מספר חודשים?
"ברור. כל מה שנחשפנו אליו הזכיר לנו בהתחלה את פרשת כרמל מעודה, אבל ככל שאנחנו מעמיקים יותר בסיפור שלנו, לצערנו אנחנו מתוודעים אולי לפרשה חמורה הרבה יותר"

עורך דינן של המשפחות, עדי כרמלי, מסר: "מדובר בעבירות שבוצעו משך שנים ,בפגיעה קשה בפעוטות חסרי ישע , לא בכדי בית המשפט הזדעזע מהצפייה בסרטונים , כבל זהו רק קצה הקרחון ,בידיי ראיות רבות נוספות שבכוונתנו להגיש למשטרה . שאיש לא יתבלבל - ההורים ואני כמייצגם לא נרפה עד שייחשף קשר השתיקה וכל האשמים יובאו לדין.

עורך הדין עדי כרמלי (צילום: באדיבות עו''ד עדי כרמלי)
עורך הדין עדי כרמלי (צילום: באדיבות עו''ד עדי כרמלי)