התפתחות דרמטית בפרשת החשד להתעללות בגן ילדים ברמלה: עם התקדמות החקירה, נעצרה הערב (שני) סייעת נוספת, חמישית במספר, בחשד לאלימות כלפי ילדים בגן, והיא תובא מחר לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשל"צ.

מוקדם יותר, בית משפט השלום האריך את מעצרה של ליטל ברסי, הגננת החשודה בעבירה על חוק פיקוח על מעונות, אי דיווח ובמעורבות בתקיפת הילדים. זאת, לאחר שנעצרה אמש לאחר שנחקרה בשנית במסגרת הפרשה. כמו כן, בית משפט השלום בראשון לציון האריך בהמלך היום גם את מעצרן של ארבעת הסייעות העובדות במעון ובתינוקייה במקום, וחשודות בהתעללות בפעוטות. 

נציין כי בפרשה זו עצורות ארבע סייעות, שתיים מהן מהמעון ושתיים מהתינוקייה. לאחר מעצרן של הסייעות, נירית שויד ורוחמה סעד, הגיעה בעלת הגן לבית המשפט וקראה לעברן "מפלצות". מאוחר יותר התייחסה בעלת הגן לאירועים וטענה בפני ההורים כי מפעל החיים שלה קרס, וכי היא לא ידעה על שהתחולל במעון שבבעלותה. 

אחת האמהות, נועה חראתי, אמרה בשעתו בתגובה: "אנחנו לא מאמינים לבעלת הגן, היא כשלה בשמירה על הילדים שלנו ועל הביטחון שלהם. נתנו אמון מלא בגן, מחכים בתור להירשם אליו במשך כמה שנים, ובסוף מסתבר שהפקרנו את ילדינו ושלחנו אותם למקום של הרס וחורבן. היא הרסה לנו את החיים. היא והסייעות שלה". 

מנגד, ההורים סירבו להאמין לדבריה וטענו כי העצם העובדה שהאירועים התרחשו במשך תקופה ארוכה, אין מנוס מכך שידעה על שהתרחש וייתכן שאף הייתה שותפה למעשים, שכן מדובר ב"נורמת התנהגות", לדבריהם.

עו"ד עידית רייכרט, המייצגת את בעלת הגן, מסרה: "בעלת הגן נעצרה הלילה לאחר חקירה לילית, בחקירה לא הונחה לפניה כל ראיה הקושרת אותה למעשים למרות דרישתנו לפעולה בסיסית שכזו בשלב זה. נדמה אם כך שמדובר במעצר ראוותני ומיותר ובכניעה ללחץ הציבורי. אנו נדרוש מהמשטרה לחשוף את כל חומרי החקירה הקושרים את מרשתי לחשד הנטען כלפיה ולעומתה מול הסייעות או המעורבים. מרשתי מסרה את גרסתה והכחשתה בעניין, ותוסיף לסייע למשטרת ישראל ככל שיידרש". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למקרי ההתעללות האחרונים בתינוקות ופעוטות, ואמר כי "התעללות בפעוטות חסרי ישע היא פשע בלתי נסלח. שוחחתי לפני דקות אחדות עם השר המקשר בין הממשלה לכנסת אמסלם ויו"ר הקואליציה זוהר, והנחיתי לקדם באופן מיידי חקיקה שתחמיר את הענישה על הפשעים הללו. לא נקבל תופעה פסולה זו ונאבק בה בכל הכלים העומדים לרשותנו".

הסייעות החשודות בהתעללות - נירית שויד (מימין) ורוחמה סעד (משמאל) (צילום: פייסבוק)
הסייעות החשודות בהתעללות - נירית שויד (מימין) ורוחמה סעד (משמאל) (צילום: פייסבוק)