פרשת ההתעללות ברמלה: פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד רוחמה סעד (37), נירית שויד (46), ננה (חני) צאצאשווילי (50) ואורלי שרגני (37), סייעות ב"משפחתון של טולי" בעיר, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין, ותקיפת קטין על ידי אחראי.

פרשת ההתעללות ברמלה: סרטונים ממצלמות אבטחה

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נעמי מששה, בתקופה הרלוונטית הועסקו הנאשמות כסייעות בגן הפרטי "המשפחתון של טולי" ברמלה, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים שלושה חודשים עד שלוש וחצי שנים, והיו אחראיות על הטיפול בהם. בגן למדו בתקופה הרלוונטית 43 קטינים.

במהלך התקופה, עשו הסייעות מעשי התעללות ותקיפה ב-26 קטינים, תוך שימוש בחפצים שונים. בין היתר, בכך שאחזו בהם בחוזקה, משכו בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו את הקטינים והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות, סטרו לקטינים והשליכו חבילות מגבונים וצעצועים על הקטינים.

בנוסף, כך עולה מכתב האישום, נהגו רוחמה סעד ונירית שויד להשפיל את הקטינים בכך שפיזרו חטיפים על הרצפה ואילצו אותם לאכול מהרצפה. כמו כן, נהגו להצליף בקטינים באמצעות חיתול בד.

הסייעות ננה (חני) צאצאשווילי ואורלי שרגני נהגו להאכיל את התינוקות בעודם ישובים בכיסא נענוע נמוך (טרמפולינה), תוך שדחפו את האוכל בכפית לפיהם של התינוקות, בניגוד לרצונם ובהתעלם מבכיים ולאחר מכן, נענעו השתיים את הטרמפולינה בחוזקה ואף הטו אותה אחורנית כך שראשם של התינוקות כמעט ונגע ברצפה.

הורי הילדים מהפעוטון ברמלה מספרים על התחושות לאחר הצפייה בסרטון. צילום: אלון חכמון

בכתב האישום צוין כי "הסייעות התעללו התעללות שיטתית בקטינים חסרי ישע, שנחשפה בשמונה מצלמות במשך תקופה לא מבוטלת של כחודש וחצי, בהיותן אחראיות עליהם. ההתעללות באה לידי ביטוי בין היתר בטיב האירועים; ריבוים של המעשים והקטינים הנפגעים; תדירותם היומיומית; גילם הרך של הקטינים, חלקם תינוקות של ממש; והיות הנאשמות האחראיות הבלעדיות על צרכיהם, בריאותם ושלומם. מכלול הנסיבות הפך את ההתנהלות המתעללת לשגרה אליה נחשפו כל 43 הקטינים ששהו בגן".

בבקשת המעצר כתבה עורכת הדין מששה, כי "...(הנאשמות) פגעו בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם. כל זאת שעה שהמשיבות אמונות על שמירת שלומם הפיזי והנפשי של הקטינים והן פוגעות בהם שוב ושוב".