בכירים בשלטון המקומי והארצי, ביניהם ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ, נחקרו היום (ראשון) ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בחשד למעורבות בפלילים. החקירות עסקו בחשדות למעורבות הבכירים בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. 

במסגרת החקירה נבחנו מספר אירועים, בהם עלה חשד כי בעלי חברות הנדסה ותשתיות שילמו שוחד בהיקף של מיליוני שקלים לחשוד המרכזי בפרשה - אברהם קוגמן. החשד שנבדק הוא כי קוגמן, שעסק בתיווך עסקאות נדל"ן, קידם את ענייני חברות הבנייה והשפיע על עובדי ונבחרי ציבור ברשויות המקומיות ובחברות ממשלתיות.

החקירה החלה בסיומה של חקירה סמויה, בשיתוף רשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז. בין הנחקרים הנוספים: שמואל סיסו, ראש הוועדה הקרואה בתל מונד, דורון אביטן, לשעבר יועץ השר להגנת הסביבה, אבישי כהן, לשעבר מנכ"ל חברת יפה נוף ועוד.

בתום החקירה הוחלט כי לא התגבשה תשתית ראייתית נגד פרץ וסיסו בעבירות מתחום טוהר המידות והשחיתות הציבורית. בניגוד אליהם, תשתית ראייתית התגבשה נגד קוגמן בחשד, לכאורה, בעבירות שוחד והלבנת הון וכן כי קיבל טובות הנאה מבעלי חברות ההנדסה. נגד דורון אביטן התגבשה תשתית ראייתית בחשד, לכאורה, בעבירות של מרמה והפרת אמונים. על פי החשד הוא פעל לקידום ענייניהם של קוגמן וחברות ההנדסה בתמורה לקידום ענייניו האישיים 

נגד אבישי כהן התגבשה תשתית ראייתית, לכאורה, בעבירות של קבלת שוחד והפרת אמונים. הוא נחשד כי פעל לסייע לקוגמן בקידום מכרזים שבאחריות חברתו, בתמורה לקידום ענייניו האישיים.

בנוסף, התגבשה תשתית ראייתית, לכאורה, נגד מעורבים נוספים בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות מס.