המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכריז על חמישה אזרחי ישראל בני הסגרה לצרפת. על פי הבקשה, יש להעמיד את החמישה לדין באשמת ביצוע של עבירות מרמה וניסיונות מרמה בקשר למשבר הקורונה.

על פי בקשת ההסגרה, שהוגשה על ידי הרשויות בצרפת, החמישה - איתן טייב, ג'ונס יהודה אלוש, גולדה דניאל ג'אמי, מנדל אברהם שישפורטיש ונוח יהודה וניש, "פעלו במהלך החודשים האחרונים, וביתר שאת בחודשיים האחרונים - בחסות משבר הקורונה, כדי להונות חברות ומוסדות צרפתיים במטרה לקבל מהם במרמה סכומי כסף גדולים לחשבונות בנק ברחבי אירופה".

"המבוקשים יצרו קשר עם שורה ארוכה של מוסדות רפואיים, בתי מרקחת וחברות רפואיות בצרפת, באמצעות דואר אלקטרוני ומרכזיית טלפון שהציגה לדוברים מן הצד השני מספר טלפון צרפתי, הציגו את עצמם בכזב כנציגים של חברות המספקות ציוד רפואי והציעו למכירה ציוד הגנה מפני וירוס הקורונה, כמו מסכות, כפפות וג'ל חיטוי, שנחיצותם בתקופת משבר הקורונה רבה", נכתב עוד בבקשה. הסכומים, על פי הפרקליטות, שהצליחו המבוקשים להוציא מקורבנותיהם בדרך זו עומדים על לפחות 188,000 אירו. "שלל ה'עוקץ' הועבר לחשבונות בנק בבריטניה ובפורטוגל, שנפתחו תוך שימוש בזהויות גנובות", ציינו בפרקליטות.

"בשלב מסוים", נכתב בבקשה, "כתוצאה מרגיעה במצב החירום בצרפת, שינו המבוקשים את דפוס פעולתם. הם החלו לפנות לחברות צרפתיות, כשהם מתחזים לאנשי רשות המס הצרפתית, כדי לקבל מהן במרמה מידע על ספקיהן, שיסייע להם בהונאה נוספת. מעשיהם נקטעו עם מעצרם בישראל". תיק ההסגרה מטופל ע"י עו"ד מתן עקיבא מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף משטרת ישראל (יאל"כ) וחוליית אינטרפול.