דחה את הטענות: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ענה היום (שני) לבקשה להסדר ניגודי העניינים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וסירב לטענות שהועלו בבקשה.

הדחייה הוגשה באמצעות עוזרו הבכיר של מנדלבליט ד"ר גיל לימון, לבא-כוחו של ראש הממשלה עוה"ד יוסי כהן. בתשובתו, דחה היועץ המשפטי לממשלה את הטענות לגבי הסמכות להסדיר את ניגודי העניינים, והזמין את עו"ד כהן לבוא בדברים עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ביחס לטענות שהועלו לגבי טיוטת ההסדר. כמו כן, על פי המכתב, ההסדר יגובש וייחתם סופית עד סוף החודש.

במכתב הודגש כי אין מניעה מהיועץ לעסוק בעניינים אלו, ויש הגבלה במה שהוא יכול לעסוק בכל הנוגע לסוגיית ניגוד העניינים. בנוסף, צוין כי יש לראות בטיוטת חוות הדעת כמחייבת כבר כעת. 

משמעות הדבר היא שקיימת מניעה מצד ראש הממשלה לעסוק במינויים של בכירי אכיפת החוק ובכללם: פרקליט המדינה המפכ"ל ובהמשך גם היועץ המשפטי לממשלה. עוד הודגש כי שיח בנוגע לניגודי העניינים קיבל את אישור בג"ץ והתקיים בנוגע לסוגיית מימון הגנתו המשפטית של ראש הממשלה.

כזכור, לפני כשבוע, לפני מספר ימים עו"ד ד"ר יוסי כהן, השיב בשמו לפנייתו של היועמ"ש. כזכור, שלח מנדלבליט ב-9.7.20 את טיוטת ניגוד העניינים לרה"מ, לפיה נאסר על נתניהו לעסוק במינוי פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה. ממכתבו של כהן עולה כי רה"מ דוחה את טענותיו של מנדלבליט ואף טוען לניגוד עניינים של היועמ"ש, בהיותו גם ממלא מקום פרקליט המדינה בימים אלו. על כך כתב כהן: "לא הועברה ליועץ המשפטי לממשלה סמכות כה רחבה וכה גורפת כפי שהיועץ המשפטי מנסה לנכס לעצמו" בטיוטת חוות הדעת.

כהן טען בפני מנדלבליט כי "טיעוני אינם 'האשמות שווא חסרות ביסוס" אלא טיעוני עובדה מוצקים'. כמו כן, האשימו כי דווקא טענותיו הן מופרכות, מתחמקות ואף מטעות: "אתה ממשיך להתבצר בעמדותיך, לטעות ולהטעות, תוך התעלמות מכוונת מלשונם המפורשת של הכללים". עוד כתב כהן כי לא יתכן שתגובה עניינית מצדו של נתניהו תיחשב למתקפה על שלטון החוק.