עשרות פעילים הגיעו אמש להפגין נגד עורכת הדין ליאת בן ארי, התובעת בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, במושב חירות בו היא מתגוררת. עורך הדין אורי קורב, התובע במשפטו של אהוד אולמרט, אמר הבוקר (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי מאוד מצער אותו שבן ארי צריכה לקבל אבטחה, ויצא נגד ההתקפות כלפיה, וכלפי בני משפחתה: "תקיפה של בני משפחה ובמיוחד קטינים הוא פשוט מעשה לא ראוי".  

יוכפז: איפה האמת נמצאת? עד כמה היית מאוים על ידי אהוד אולמרט וסביבתו?
"מה זה מאוים? המילה מאוים לפחות מבחינתי לא התאימה לסיטואציה. אבל האם חיפשו אותי? האם תובע שמנהל תיקים מהסוג הזה בעצם שמים אותו גם על המוקד? התשובה היא חד וחלק כן. ברור שהיה והיו ניסיונות מה שנקרא להעביר את הפוקוס אליי כתובע. צריך להגדיר את המילה איום אבל לא ראיתי בזה ודאי איום פיזי או בסגנון הזה. אבל בהחלט מי שמטפל בתיקים האלה, ראינו את זה אז ואנחנו רואים את זה ביתר שאת היום, הופך לחלק מהסיפור. זה כנראה חלק מהמשחק".

יוכפז: זה לא מקובל לפי כללי המשחק?
"התשובה היא בגדול שכן. אנחנו נתקלנו שם בדברים שאני חושב שהייתי מגדיר אותם משחק מלוכלך בד"כ עו"ד אמורים להיות מחוץ לזירה. לא נקטנו טקטיקות דומות ולא עלה בדעתנו".

דוידוב: במה מדובר?
"בוא ניקח את סיפור הקלטות שהוקלטתי באיזו שהיא מכללה אומר דברים שלא הייתי צריך לומר. אבל הם נאמרו בבדיחות הדעת בפורום מאוד קטן והפכו ל'מגה' סיפור".

יוכפז: כינית שופטים חמורים.
"כמו שאמרתי לא כיניתי שופטים חמורים. בבדיחות הדעת השתמשתי בדוגמה, בסדנה קטנה, יכולתי לבחור שפה יותר מוצלחת אבל הרעיון היה שלקחו משהו שהיה בחדר, שאותם סטודנטים כתבו מכתב לנשיאה בייניש שהם כולם רוצים לעבוד בשירות המדינה בגלל הכבוד שהם רוכשים לשירות המדינה שהם למדו עליו, על השירות, מתוך ההרצאות שלי ורצו להיות חלק ממערכת המשפט והאכיפה רבים מהם. אבל זה לא העניין, העניין הוא - האם הדבר הזה היה אמיתי או ששימש לצורך ניגוח תובע במשפט רה"מ? והתשובה הנכונה היא התשובה השנייה".

דוידוב: היו מקרים נוספים?
"היו התקפות והכפשות נקרא לזה, לכל אורך המשפט. הייתה איזושהי תלונה שהוגשה כנגדי ומי שהיה אז מפקד מחוז ירושלים עם משהו שהוא על גבול הקיצוני, פניה ליועץ לפתוח נגדנו בחקירה משטרתית בטענה שעברנו עבירות פליליות כשברור לחלוטין שהטענות האלה היו מופרכות ומצוצות מן האצבע".

יוכפז: הייתה אבטחה?
"לא הייתי מאובטח. בעניין הזה צריך לומר, אולי כדאי שנאמר את זה בצורה ברורה - המתקפות האישיות כלפי ליאת בן ארי ובמיוחד כלפי בני משפחתה לא ראויות".

יוכפז: זה קו שלא נחצה אצלך, הקו לפגוע בבני משפחה או לתקוף?
"נכון ואני חושב שהדבר הזה לחלוטין מחוץ לכללי משחק. תקיפה של בני משפחה, במיוחד קטינים או על גבול הקטינות הוא מעשה לא ראוי. חשוב לומר, אני מקווה שהאבטחה היא בהלת שווא אבל בכל מקרה זו סיטואציה בלתי מתקבלת על הדעת".

דוידוב: האבטחה עלתה לרמה 4, כנראה שלא מדובר בבהלת שווא.
"אני באמת לא נמצא שם מאחורי הקלעים כדי לראות למה המאבטחים, אבל בכל המקרה העובדה שיש אבטחה היא סיטואציה בלתי מתקבלת על הדעת וצריכה להוות תמרור אזהרה לכולנו. לא יכול להיות שתובעים במדינת ישראל בתיקים מסוג זה ובני משפחתם יזכו לאבטחה, זה מצער שזה ככה. חשוב לומר, שלא ישתמע מהריאיון, אני חושב שהסיטואציה היא כזאת ומאוד בעיתית אבל לחבר את זה לאדם כזה או אחר? צריכים גם להיות בזה זהירים, כי אני חושב שאחד ההבדלים הגדולים בין נתניהו ואולמרט במידת ההשפעה, נקרא לזה כך, של המתקפות על צוות התביעה היא שלראשון יש חיילים נקרא לזה כך או הרבה תומכים ובסיס התמיכה של נתניהו הרבה יותר חזק משל אולמרט. הדבר הזה משתלב עם הרשתות החברתיות והאלימות שכולנו מכירים והופך את העניין לכזה שאנשים מצייצים".

יוכפז: יש עוד הבדל גדול, רה"מ משמש בתפקידו ואולמרט לא היה רה"מ.
"אולמרט לא היה רה"מ. בעניין הזה אתם שואלים אותי האם זה הבדל? בפועל מדובר בהבדל, מה היה קורה אלמלא? אנחנו יכולים כל אחד רק לנחש, לי יש את הניחוש שלי. צריך לעשות את ההבחנה ולהיות זהירים במה מדביקים למי".

דוידוב: כמה, אורי קורב, להסתה נגד מערכת המשפט יש השפעה על העניין הזה כרגע? על המתקפות?; גולן: כמה זה השפיע עליך?
"מה פירוש המילה הסתה? אני רוצה להיות זהיר, המילה הסתה כנגד מערכת המשפט, יש כנראה גם הסתה אבל יש גם ביקורת והערבוב של כל הדברים האלה לפעמים בעייתי. אני חוזר ואומר, צריך לראות מי אומר מה כשאנחנו באים לבחון את הדברים האלה אני מרשה לעצמי לומר שברור לכולנו שלא מאבטחים את ליאת בן ארי בגלל חשש מנתניהו. אז צריך לזכור גם את העניין הזה".

דוידוב: ללא ספק, אבל יש לו תומכים רבים.
"נכון, אבל יש גם אנשים שפועלים, אני מנחש הרי אני לא יודע מי עושה מה, מה שנקרא באים לעזור מטעם עצמם. אני די משוכנע שהוא לא חותם על כל משפט ואמירה, במיוחד לא על אלה שאנחנו יודעים שהיו איומים ברשת לפגוע בה ובבני משפחתה. אני חושב שהדברים האלה צריכים לקבל טיפול מצד המערכת. אסור לחבר בינם, זה בעייתי לחבר בינם ובין הביקורת שיש לאנשים על מערכת המשפט וזכותם שתהיה להם ביקורת".