פרשת התעללות חדשה והפעם בגן ילדים בחולון: ממשטרת ישראל נמסר כי מספר החשודות שנעצרו היום (שלישי) בחשד למעורבות במקרה עלה ל-6. כזכור, הורים לילדים בגן הגיעו הבוקר לתחנת המשטרה בחולון שבמרחב איילון והגישו תלונה נגד עובדת בגן בחשד להתעללות ואלימות פיזית כלפי הילדים. המשטרה פתחה בחקירה וכבר בשעות הצהריים, שעות בודדות לאחר הגשת התלונה, נעצרו שלוש מהסייעות לחקירה באזהרה.

ההורים שחשו התנהגות מוזרה בקרב ילדיהם פנו אל מנהלת הגן וביקשו ממנה את סרטוני האבטחה מהמצלמות הפרוסות בגן, ולאחר ניסיונות התחמקות מצידה, לטענתם, הם קיבלו את הסרטונים והזדעזעו מהמחזות שנגלו לעיניהם. 

לדברי ההורים, עם קבלת הסרטונים הם הבינו שחלק מהתיעוד נמחק והסתייעו במומחה ששחזר את הסרטונים וחשף את הזוועה. ההורים פנו אל המנהלת ושטחו בפניה את הפרטים אולם זו הכחישה בפניהם כי ידעה על מה שהתחולל בגן.

עו"ד ששי גז המייצג את הגננת: "מרשתי כופרת בחשדות נגדה. הגן הוא מפעל חייה והיא לטענתה לא קשורה למקרי אלימות אם אכן התרחשו. מרשתי עברה אירועים קשים בשנים האחרונות ובשום אופן היא לא היתה נותנת למעשים אלימים כלפי הילדים ולהרס של העסק שלה. אנחנו נמתין לסיום החקירה".

תיעוד ממצלמת האבטחה בגן (צילום: מצלמת אבטחה)

ההורים שפנו אל עו"ד עדי כרמלי, בחנו את הסרטונים וגילו לתדהמתם מקרים של אלימות שהופגנה כלפי הילדים ובכללה בחלק מהמקרים העובדת הטיחה את הילדים אל המזרן, סטרה להם, דחפה אותם בחוזקה והרימה אותם כחפץ לכל דבר. מהסרטונים עלה חשד לגבי חמש מעובדות הגן שהיו מעורבות לכאורה באירועים החמורים.

ספיר אליאב, אם לילד בגן (צילום: מעריב אונליין)

ספיר אליאב, שבנה בן השנתיים ועשרה חודשים היה בגן, ניסתה לתאר את החוויה המחרידה במילים. "אני לא יודעת מה להגיד, אני בהלם מהזוועות שראיתי, מהחוסר אונים והפחד של הילדים בגוף, הפחד של הילד שלי שלא רוצה לספר ולדבר על מה שקרה כי הוא מפחד שירביצו לו. אי אפשר להסביר את זה במילים. זה לחוות את האלימות הזאת ולראות אותה, את ההטחות הנוראיות".

"הילד שלי עם בעיות שינה שנתיים, בעיות אכילה, אנחנו עם פסיכולוגים כבר תקופה ארוכה", היא מספרת. "זה ילד שמספר לי הכל, אבל כבר תקופה שהוא לא רוצה לספר לי מה קורה בגן. רק אחרי תקופה ארוכה של שכנועים הוא סיפר על האלימות, שסייעות מרביצות לו, על ההטחות שמטיחים אותו במזרון כשהוא הולך לישון צהריים, על הגרירה מהרגליים, על האכילה שמאביסים אותם. הוא לא אוכל לבד, הראש שלו שמוט אחורה ומנגבים אותם בצורה פראית. הוא סיפר על מכות, מכות בראש, סימנים כחולים שהיה חוזר איתם ולא היה הסבר לזה ואני היום מבינה שכנראה השליכו אותו ובגלל זה היו לו סימנים".

פורום הגנים הפרטיים קרא בתגובה לפרסום להחמיר את הענישה כלפי גננות מתעללות. "הגננות והסייעות שתועדו בסרטונים צריכות להיענש במלוא חומרת הדין הפלילי. לא ייתכן שאנחנו והן עובדים באותו מקצוע", נמסר מהפורום. "המדינה חייבת לנקוט ביד קשה כלפי גננות מתעללות. בתי המשפט חייבים להחמיר את הענישה במקרים שכאלו וחברי הכנסת צריכים לקבוע סנקציות משמעותיות יותר בחוק וקנסות גבוהים שימנעו הישנות מקרים אלו וירתיעו בצורה יעילה".

עו״ד זוהר משה שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורי את אחת החשודות בהתעללות בגן ילדים בחולון: ״מדובר באישה נורמטיבית,ללא עבר פלילי. היא מכחישה את החשדות נגדה ומשתפת פעולה עם חוקריה. היא מסרה את גרסתה לאירועים. בית במשפט התרשם שמדובר בעבירות ברף הנמוך וכי אינה נשקפת מסוכנות. אלמלא צורכי חקירה בית המשפט לא היה מהסס לשקול אפשרות שחרורה לחלופה״.
מעצרה הוארך עד יום א׳ לצורך השלמת החקירה.

ההתעללות בפעוטון ברמלה: סרטוני מצלמות האבטחה נחשפים

נזכיר כי רק בראשית השבוע הוגשו כתבי אישום כנגד ארבע סייעות מגן הילדים של ליטל ברסי מרמלה ובפרקליטות בוחנים את שאר חומרי החקירה המתייחסים לבעלת הגן, לבעלה וכן לשלוש סייעות נוספות שעל פי החשד היו מעורבות בהתנהגות אלימה וקשה כנגד 46 ילדי הגן .

מדובר בחקירה שהתנהלה בתחנת רמלה על ידי צוות חקירה מיוחד ושנמשכה מספר שבועות וגם שם מיוצגים ההורים על ידי עו"ד כרמלי שמלווה אותם מול צוות החקירה.

עו''ד עדי כרמלי (צילום: יח''צ)
עו''ד עדי כרמלי (צילום: יח''צ)

כזכור, בשבוע שעבר הותרו לפרסום הסרטונים שעומדים בלב הפרשה. מדובר במאות סרטונים המתעדים, לכאורה, שורה ארוכה של מעשי אלימות קשים ומזעזעים כלפי פעוטות בגן. המשטרה הצהירה כי עם סיום החקירה, הגישה היום הפרקליטות הצהרת תובע לפיה יוגש כתב אישום כנגד שבעה מהחשודים.