ניסיון אונס באמצע היום: היום (שני) בשעות הצהריים ברחוב חיים עוזר, הרחוב הראשי והמרכזי בפתח תקווה, נקלע מנהל במסעדת "סודוך", אלרועי ארצי בן ה-24, לסיטואציה שעליה הוא לא חלם מעולם. בעודו הוא מעניק שירות ללקוחות בסניף הוא שמע צעקות שבקעו מחנות לממכר פלאפל מעבר לכביש. 

"יצאתי, חציתי את הכביש לכיוון הפלאפל וראיתי בחור אריתראי שמלמל דברים", מספר ארצי. "לא הבנתי מה הוא רוצה. הוא אמר שלא אתערב והתחלתי לחזור לכיוון הסניף. בעודי עומד בפתח הסניף ראיתי את אותו אדם עומד ליד ספסל שעליו ישבה הקשישה. הוא התחיל להוריד לה את הכובע ולהחזיר לה אותו. בשלב מסוים הוא נעמד סמוך לספסל, שלף את איבר מינו והתקדם לעבר הקשישה תוך שהוא מפיל אותה על המדרכה ומשיל את השמלה שלה מעליה. למרבה המזל היא נותרה עם התחתונים, רצתי לעברו עם כסא, חבטתי בראשו. הוא היה חזק מאוד, ניסה להתנגד, וניהלנו מאבק. התחלתי בקריאות לעבר בחור שנמצא בעסק לידי".

יחד עם מרק שומינוב ואלכס סבידר השלושה נאבקו בצעיר בן ה-30, ובעזרת אזרחים נוספים הצליחו להשתלט עליו. כוחות משטרה שהגיעו במהרה לאזור עצרו את החשוד וליוו את הקשישה לתחנה להגשת תלונה. "היא רעדה מפחד, אישה מסכנה. אני לא רוצה לתאר איך זה היה יכול להיגמר בשעה מאוחרת יותר ביום. פשוט מפחיד", אומר בעל עסק סמוך.

מרק שומינוב ואלכס סבידר, צעירים שמנעו אונס קשישה (צילום: אלון חכמון)
מרק שומינוב ואלכס סבידר, צעירים שמנעו אונס קשישה (צילום: אלון חכמון)

ארצי הוסיף: "המטונף ניסה להתנגד, הפעיל כח ולא הייתי רחוק מלהוציא סכין מהמטבח של העסק כדי לעצור אותו. עשיתי את מיטב יכולתי כאזרח מתוך רחמים על אותה אישה, שכמעט נפגעה על ידי בחור מטורף שתקף אותה". 

נבהיר כי מדובר בשעת צהריים, בה מרכז פתח תקווה הומה אדם, סמוך לתחנות אוטובוס הגובלות עם כיכר טראמפ, מטרים ספורים מבניין העירייה. כל אלו לא הרתיעו, כאמור, את החשוד מלתקוף קשישה ללא כל סיבה באמצע הרחוב, להפשיט אותה, להפשיל את מכנסיו ולשלוף את איבר מינו, ואלמלא אותם צעירים נמרצים לנסות ולבצע בה את זממו. החשוד נעצר, המשטרה פתחה בחקירה. ברגעים אלו נאספים תיעודים ממצלמות אבטחה הפרוסות ברחבי העיר, ואלו בוודאי ישמשו כראיות לאירוע החמור שהתרחש היום.