הפרטים הועברו למח"ש: המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, נורית ליטמן, הודיעה היום (רביעי) כי אימצה את המלצת המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) והחליטה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש מחלקת תביעות תעבורה במשטרת ישראל לשעבר, נצ"מ שרית פיליפסון, ונגד התובע המשטרתי לשעבר, רפ"ק דוד כתר, בחשד לשיבוש הליכי משפט ואי-מילוי חובה רשמית, במסגרת תיק שנוהל על ידם בבית המשפט לתעבורה בעכו.

המקרה האמור עוסק ב-9 תיקים מהם עלתה סוגיית אמינות דוחות התנועה שהופקו באמצעות מצלמות המהירות של מערכת האכיפה האלקטרונית האוטומטית. עו"ד כתר, שפרש כעת מהמשטרה, עמד בצוות התביעה, ונצ"מ פיליפסון עמדה בראש מחלקת תביעות התעבורה באגף התנועה והייתה המפקדת הישירה של כתר. הנאשמים זוכו, לאחר שבית המשפט מתח ביקורת על אופן ניהול התביעה על ידי המשטרה, מבחינת אי העברת החומרים הדרושים להגנה, שהצביעו על עדות שקרית לכאורה שמסר נציג מכון התקנים בתיק. 

שוטרת במשטרת התנועה (צילום: דוברות המשטרה)
שוטרת במשטרת התנועה (צילום: דוברות המשטרה)

כעת עוסקים במקרה מחדש, בעקבות תלונה שהגיש אחד הסנגורים, בעקבותיה קבע השופט בדימוס דוד רוזן, נציב תלונות הציבור, כי התגלתה התנהגות חמורה של התביעה, לצד הסתרה מכוונת של חומרי חקירה מהותיים. 

עוד עלה כי בית המשפט הוטעה במכוון על ידיהם, ולכן הומלץ להורות על חקירה פלילית בעניין, לצד המלצה של מ"מ המפכ"ל להעביר את עו"ד פיליפסון מתפקידה. עם ההחלטה, הועברו כלל החומרים הרלוונטיים לבחינת מח"ש וגורמים נוספים. הבדיקה העלתה כאמור חשד סביר לעבירות של שיבוש הלכי משפט ואי מילוי חובה רשמית. 

עורכות דינה של נצ״מ פיליפסון, איריס ניב-סבאג ונוית נגב, מסרו:  "פנינו מטעמה של נצ"מ פיליפסון בבקשה ליועץ המשפטי לממשלה שיקבע כי החלטת הנציב רוזן, שניתנה ביום 21.1.19 ניתנה בחוסר סמכות, ובבקשה שיורה על ביטולה של ההחלטה לאלתר.  פנייתנו טרם נענתה. 
״ היינו בטוחות כי בעקבות בדיקה שיקיים היועץ המשפטי לממשלה יימצא כי עו"ד פיליפסון פעלה במסגרת תפקידה, במקצועיות, ללא דופי ובהתאם לאחריותה וסמכותה, ולכן לטעמנו ההחלטה על פתיחה בחקירה אינה מוצדקת. מכל מקום, אנו משוכנעות שבחקירה יתברר שנצ"מ פיליפסון לא עברה שום עבירה ופעלה כראוי בעניין האמור, יחד ובתאום עם הממונים עליה והפרקליטות".