החשד לאונס באילת: שני קטינים נוספים עוכבו היום (שני) לחקירה במשטרה בחשד למעורבות בפרשת אונס הקטינה בת ה-16 במלון "הים האדום" באילת. מעצרם של שלושה בגירים, בהם אחד בן 18, ושבעה קטינים נוספים שנעצרו במסגרת הפרשה הוארך. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים עם התקדמות החקירה.

במקביל, בית משפט השלום באשקלון שחרר לפני זמן קצר את פנינה ממן מנהלת מלון הים האדום באילת למעצר בית בתנאים מגבילים, זאת לאחר שנעצרה בחשד לשיבוש הליכים ואי מניעת פשע. במהלך הדיון טענה נציגת המשטרה: "לידה התרחש פשע חמור והיא לא עשתה דבר, וגם שיבשה את החקירה". 

בתגובה לדברים פרצה ממן בבכי, ופרקליטתה עו"ד שני רופא ציינה: "מרשתי חוותה אונס בעצמה כשהייתה בת 14. ליבה עם הנערה והיא כואבת את הפגיעה בה. מרשתי לא יודעת באיזו שעה בוצע האונס הקבוצתי כפי שמתארת המשטרה".

לעומת זאת, ציינה השופטת כי אינה סבורה שממן לא ידעה שהתרחש אונס בחדר, ואולם "אין בכך כדי להצדיק את התנהלות המלון. הדבר נכון בדיוק כאשר מדובר בצעירים ששותים אלכוהול, מקימים רעש ומקיימים מעשים בלתי מוסריים".

נצ"מ רונן אבניאלי, מפקד מרחב לכיש, בעדכון על חקירת האונס באילת. צילום: משטרת ישראל

נציין כי סמוך לאחר חשיפת האירוע הכחישה ממן כי האירוע התרחש במלון הים האדום אותו היא מנהלת ומשמשת אחראית הביטחון. יתרה מכך ציינה כי אם היה מתרחש אונס ע"י 30 צעירים סביר להניח שהיו רואים את זה ולא היו נותנים לזה לקרות, אלא שחרף הטענות הללו, התעקשה המשטרה הן באמצעות חוקרי מרחב אילת והן באמצעות צוות החקירה המיוחד של מרחב לכיש - כי אונס התרחש במלון, חרף הכחשותיה.

יתרה מכך, במהלך היממה שבין חמישי בערב לשישי לקראת ערב, ירדו במיוחד חוקרי הצח"ם לאילת, אספו ממצאים מהחדר בו אירע האירוע הזוועתי, נטלו את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה ואספו תיעודים ממצלמות נוספות באזור המלון ובסביבתו. 

לאחר צפייה ממושכת בעשרות שעות צילומים החל צוות החקירה בפיענוח דיגיטלי, באמצעותו חשפו את זהות הצעירים שנראו בסביבת החדר בו נאנסה הקטינה וכן את אלו ששהו איתה בעת צריכת האלכוהול עד שהגיעו למצב שכרות.

תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)
תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)

הדיון התקיים, כאמור, בעקבות החשד לפרשת האונס החמורה שהתקיימה במלון אותו מנהלת החשודה, ומשמשת בו כאחראית ביטחון. לטענת המשטרה, מהסרטונים שהגיעו לידיה עולה כי האירועים התרחשו במלון בזמן שהחשודה אחראית עליו, ובמסגרת זו, כיוון שלא דיווחה על האירוע ולא שיתפה פעולה בחקירתה, היא למעשה משבשת את החקירה. המלון ספג הבוקר אזהרה מהמשטרה בתום שימוע שנערך אמש בנוגע לעבירות אחרות שהתרחשו בתחומיו.

נכון לשעה זו נמצאים בידי המשטרה 3 בגירים, בהם בגיר רך בן 18, וכן 8 קטינים, ומעצר כולם הוארך אתמול והבוקר בבית המשפט השלום באשקלון. מעצרו של אחדם מהם הוארך בביהמ"ש המחוזי בעקבות ערעור שהגיש צוות החקירה המיוחד לאחר החלטה קודמת של בית משפט השלום לשחררו.

בחקירה עלה כי בתחומים הציבוריים של המלון, קטינים שותים לשוכרה אלכוהול ללא מפריע וללא דיווח כנדרש על פי חוק. עוד עלה כי האירועים השונים תועדו במצלמות האבטחה במקום ועלו מעדויות של עובדים ולקוחות במקום, אך לא דווחו למשטרה, דבר המהווה הפרה של רישיון העסק.

בסיומו של השימוע, קצין המשטרה גילם שורת תנאים עליהם בעלי העסק להקפיד ולשמור, והזהיר לבל יפעלו בשנית בניגוד להנחיות ותקנות שעת החירום.

כאמור, השימוע אמנם לא עסק ישירות במקרה החשד לאונס, אך בהודעת המשטרה נמסר: "יודגש כי השילוב המסוכן של קטינים, אלכוהול ושמש קופחת הינה כר פורה להיווצרות קשת של אירועים פליליים שסופם יכול להוביל נפגעים בגוף ונפש".