יונה אברושמי, מי שרצח את המפגין אמיל גרינצוויג בהפגנה ב-1983, נחקר היום (שני) באזהרה על ידי חוקרי היחידה לחקירות הונאה בחשד להסתה בעקבות הראיון שהעניק לחדשות 12. החקירה התקיימה במוסד הרפואי "רעות" שבו הוא נמצא בהליך שיקום עקב אירוע מוחי שעבר לאחר אותו ראיון. 

כזכור, בראיון עם יגאל מוסקו על רקע ההפגנות בבלפור אמר אברושמי: "כשאתה אוהב בן אדם אתה מוכן למות בשבילו. אהבתי את בגין אז כמו שהיום הם מעריצים את נתניהו, ואת נתניהו אני אוהב יותר מאת בגין. אני לא הולך היום לבלפור. יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם, והם יודעים מה לעשות". 

הידיעה על חקירתו על ידי חוקרי היחידה לחקירות הונאה בתל אביב הגיעה לעורך דינו, אבי עמירם בדיעבד, והוא מחה על עצם התנהלות המשטרה, שמבלי ליידע אותו פנתה אל אברושמי הנמצא במרכז הרפואי בהליך שיקום. 

לדברי עורך הדין, מרשו אמר לחוקרים כי הוא נגד אלימות וציין את זכותם של המפגינים להפגין. הוא ציין עוד כי הוא מדיר את רגליו מהפגנות פוליטיות במשך כעשור. "אני מביע תמיהה כיצד קורה שיחידה בכירה במשטרה חוקרת את יונה מבלי שעודכן על הכוונה לחוקרו, חקירה שבוצעה טרם נועץ בי ובשעה שהוא נתון בבית חולים שיקומי לאחר אירוע מוחי. בשיחות שלי עם יונה אברושמי הוא מתקשה להגות מילים. ללא ספק היה ניתן להמתין להחלמתו על מנת לחקור אותו. בכל מקרה, אני שמח כי אברושמי הבהיר שהוא נגד אלימות ולא מתכוון להסית".

במשטרה דוחים את הטענות ומציינים כי חוקרי יאח"ה ממחוז תל אביב קיבלו את האישור של הצוות הרפואי, שציין כי הוא כשיר לחקירה. עוד נמסר מהמשטרה כי טרם החקירה, אברושמי ויתר על האפשרות להתייעץ עם עורך דין.