החקירה נמשכת: עקב שחזור אירוע הירי באיאד אל חאלק, הצעיר תושב מזרח ירושלים על הרצף האוטיסטי שנהרג בהיתקלות עם שוטרי מג"ב לפני כשלושה חודשים, נסגר הלילה (רביעי) שער האשפתות בעיר העתיקה בירושלים. את השחזור מקיימת מח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים) בזירה בה נורה, כחלק ממאמצי החקירה.

שחזור הירי באיאד אל חלאק (צילום: רשתות ערביות)
שחזור הירי באיאד אל חלאק (צילום: רשתות ערביות)

שוטרי מחוז ירושלים נמצאים באזור שער האשפתות וחוסמים את הגישה אליו על מנת לאפשר לחוקרי מח"ש לבצע את השחזור של האירוע ללא הפרעה של אזרחים.

איאד אלחלאק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)
איאד אלחלאק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)

כזכור, אל-חאלק נורה בשעה שהיה בדרכו למרכז "אלווין" לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה בירושלים. השוטרים, שחשדו באל-חלאק שאינו נענה לקריאתם לעצור, ירו לעברו שבעה כדורים, ושניים מהם, אשר פגעו בגופו, גרמו למותו. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה שהתקיימה ב-7 ביוני לירי בנער איאד אל-חלאק, ואמר כי "זו טרגדיה, זה אדם עם מוגבלויות - אוטיזם, שנחשד, אנחנו יודעים שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש. אני יודע שעושים את הבדיקות. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה, אני חושב שזה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם את ממשלת ישראל כולה".

נתניהו ציין עוד כי הוא "מצפה לבדיקות המלאות שלכם בעניין הזה. כמובן שזה לא מצדיק את ההתנפלות הפרועה הזו נגד חבר הכנסת לשעבר גליק, ואני בטוח שגם כאן תמצו את הדין".