שוב חשד להתעללות במעון פעוטות והפעם בשכונת רמת אפעל שברמת גן. בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול ביממה ועד היום מעצרה של סייעת במעון השייך ל"מפעלי בית עמנואל", החשודה בהתנהגות ברוטאלית כלפי אחד הפעוטות במעון. הסייעת החשודה נעצרה ברביעי האחרון לאחר שהחוקרים צפו בסרטון ממצלמות האבטחה באותו מעון וזאת בעקבות תלונה שהעבירו הורים של אחד הילדים על חשד למקרה אלימות שהתרחש באותו מעון.

מנהל המעון העביר את פנייתם של ההורים אל משרד העבודה שתחת הפיקוח שלה מתנהל המעון בטענה שרק דרכם יהיה ניתן לצפות לכאורה בסרטוני האבטחה. משנמצא בסרטון כי אחת הסייעות ולאו דווקא זאת שנגדה לכאורה הוגשה תלונת ההורים, אכן נהגה באלימות כלפי פעוט במעון, שעה שגררה אותו באגרסיביות, הוחלט להעביר את החומר לטיפולה של המשטרה.

בהודעה שפרסמה המשטרה נטען כי "השבוע הוגשה תלונה נגד סייעת בגן ילדים ברמת גן בחשד לאלימות כלפי פעוט במהלך שהותו בגן. עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה ואמש עצרה את החשודה, בת 45 תושבת רמת גן, לחקירה".

כאמור מעצרה של הסייעת הוארך ביממה ובהחלטתה כתבה השופטת נאווה ברוורמן "מדובר בחשודה בעבירות של התעללות פיזית ונפשית בחסר ישע. עיינתי בכובד ראש בתיק החקירה ועלה חשד שהחשודה ביצעה את העבירות המיוחסות לה מעבר לרף הסביר. המשטרה מבקשת לבצע פעולות חקירה נוספות כאשר החשודה לא יכולה לשבש את החקירה. שמעתי בקשב את טענות הסנגור וראיתי לנכון לא להיעתר למלוא הימים שמבקשת המשטרה, אלא להאריך את מעצרה עד מחר".

עו"ד שי אורן המייצג את הסייעת ציין "יש עכשיו אווירה ציבורית קשה, וגם אני אבא לילדים. מרשתי סיפקה הסבר לסרטונים שהוטחו בפניה, כמו למה היא שמה רגל פה או רגל פה. מרשתי לא יכולה לשבש סרטונים". עוד קודם למעצרה של הסייעת עודכנו ההורים בהתרחשויות במעון תוך שהיא מציינת כי בעקבות תלונה מהורים הועבר הנושא לבדיקת משרד העבודה ולאור הממצאים שעלו , הוגשה תלונה במשטרה כנגד אחת הסייעות במעון. 

מהאגף למעונות יום במשרד העבודה והרווחה נמסר כי ננקטו מייד צעדים כנגד מעון היום ברמת גן עקב החשד להתעללות בפעוטות. "אגף מעונות היום הוביל את הבדיקה ושלח צוות פיקוח שייצר קשר עם הנהלת הארגון לצורך קבלת תיעוד המצלמות, וזאת בהתאם לסמכות שניתנה לאגף בחוק. צוות הפיקוח באגף צפה במצלמות לבדיקה האם מתקיים חשד להתנהגות פוגענית בילדים במעון ויצרו קשר מיד עם משטרת ישראל והגישו תלונה בגין חשד לפגיעה בילדים. האגף למעונות יום עומד בקשר עם משטרת ישראל ובהתאם לממצאי משטרת ישראל, יוצא צו הפסקה מנהלי למעון".

בתוך כך, בחמישי בערב פרסם משרד העבודה והרווחה באיחור של שנה, בשל המשבר הפוליטי, את התקנות המקוות של חוק הפיקוח על הפעוטונים הפרטיים אשר טרם הוחל באופן מעשי. על פי חוק נדרשים שלושה שבועות לקבלת הערות הציבור לטיוטת התקנות כך שרק לקראת סוף ספטמבר הן יובאו לדיון והצבעה בכנסת, משמע שלא ייכנסו לתוקף עם פתיחת שנת הלימודים.

האלימות במעון ברמלה שנחשפה לפני מספר שבועות:

ההתעללות בפעוטון ברמלה: סרטוני מצלמות האבטחה נחשפים

מתגובה של ראש עיריית רמת גן, שאמה הכהן, נמסר כי "הסייעת החשודה עבדה במעון ברמת אפעל ונחשפה בעקבות פעולת בדיקה פנימית של תלונה אחרת. כל ההורים עודכנו כבר אתמול על פתיחת החקירה במשטרה ועודכנו עוד לפני כן על תהליך הבדיקה הפנימית שקדם לכך. נמשיך לגלות אפס הכלה לכל התנהגות חריגה של צוותי חינוך ומקסימום שקיפות כלפי ההורים.  תפוחים רקובים יהיו תמיד מעת לעת לצערנו בכל תחום. תפקידנו לסנן אותם מראש ככל האפשר, לאתר אותם במהרה ולסלקם, ואת זה אנחנו עושים".
 
עוד הוסיף: "פניתי למשטרת ישראל בכדי להבין האם יש במקרה נסיבות שמחייבות צעדים מידיים מצד העירייה או החברה המפעילה. הילדות והילדים שלנו הם הדבר הכי יקר ורגיש לכולנו ואנו נוהגים בהם ובכל הקשור אליהם בחרדת קודש. מי שפוגע בהם קלה כבחמורה,  פוגע מבחינתנו בקודש הקודשים ובאופן בלתי נסלח".