בית משפט השלום באשקלון שיחרר היום (ראשון) למעצר בית את 5 הקטינים והבגיר החשודים במעורבות בפרשת אונס הקטינה במלון הים האדום באילת, שהובאו לדיון בהארכת מעצרם.

השופט קבע בהחלטתו כי לאור העובדה שמדובר בחסרי עבר פלילי הוא לא מוצא לנכון להאריך את מעצרם. לטענתו, "אין בכך לפגוע ברמת החשדות נגדם", אולם מבחינתו הם אינם מסוכנים יותר לציבור. 

החלטת השופט התקבלה בזעם מצד המשטרה, שביקשה וקיבלה צו עיכוב ביצוע לשחרור ובכוונתה להגיש ערעור מחר לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע. גורמים במשטרה מסרו כי מדובר בהחלטה שגויה, וכי אין להם ספק שעל המעורבים (הקטינים והבגיר) להישאר במעצר כל עוד החקירה מתנהלת.

נצ"מ רונן אבניאלי, מפקד מרחב לכיש, בעדכון על חקירת האונס באילת. צילום: משטרת ישראל

כזכור, מוקדם יותר היום הגיש צוות החקירה המיוחד (צח"מ) של מרחב לכיש הצהרת תובע החתומה על ידי פרקליטות מחוז דרום, ולפיה בכוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד חמישה קטינים על מעורבותם בפרשה.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של חמשת הקטינים ובגיר נוסף בחמישה ימים נוספים כדי לאפשר לפרקליטות להגיש את כתב האישום, אך כאמור בית המשפט החליט לשחררם למעצר בית. 

בתגובה, המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע עד מחר. בכוונתה להגיש ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. עמדת המשטרה מתייחסת לכך שהחשודים נכללים בהצהרת התובע. משכך, לסבירות דעת המשטרה, אין מקום לשחררם למעצר בית. 

מוקדם יותר, במהלך הדיון החליט בית המשפט לשחרר את אחד החשודים, שחלקו בפרשה הוא אי מניעת פשע, למעצר בית. בית המשפט מצא לנכון שהוא לא מסוכן נכון לעת הזו, ולכן אין מניעה מחלופת מעצר של מעצר בית עד הגשת כתב האישום נגדו, אז גם יידון חלקו בצורה מסודרת יותר.

אחד החשודים המרכזיים בפרשת האונס באילת (צילום: ללא)
אחד החשודים המרכזיים בפרשת האונס באילת (צילום: ללא)

נציין כי בתום חקירה אינטנסיבית של חוקרי הצח"מ תחת עינו הפקוחה של מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רונן יבניאלי, ומעקב ובקרה של מפקד מרחב דרום, ניצב יורם סופר, סיימה המשטרה את חקירת הפרשה כבר ביום חמישי האחרון, ופענחה את תיק האונס של הקטינה. 

ביום שלישי הקרוב מתכוון הצח"מ להגיש בקשות להארכת מעצר נוספת גם לגבי שני בגירים בגין מעורבותם בפרשה. נציין כי צוות החקירה עדכן את הקורבן בהליכים המתנהלים בימים אלו. 

בימים הקרובים במשטרה החליטו לוותר על עימותים בין הקטינה לבין המעורבים נוכח מצבה הנפשי הקשה מאז גוללה בפני החוקרים את פרשת האונס המזעזעת.