הסתיים הדיון בעניינם של חמשת מתוך ששת החשודים במעורבות באונס באילת בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. בית המשפט קיבל את ערעור המשטרה והאריך את מעצרם עד יום רביעי, אז יוגש נגדם כתב אישום. צעיר נוסף שוחרר למעצר בית לאחר התקבל ערעור המשטרה בעניינו. גם נגדו יוגש ביום רביעי כתב אישום בגין חלקו בפרשה.

מוקדם יותר קיבל הבוקר (שני) בית המשפט המחוזי בבאר שבע את הערר שהגיש צוות החקירה המיוחד של מרחב לכיש בעניין שניים מהקטינים, שני אחים תאומים, המעורבים בפרשת האונס באילת, שנגדם הוגשה אתמול הצהרת תובע.

בית המשפט המחוזי ביטל את החלטת בית משפט השלום שהורה לשחרר את החשודים למעצר בית ואימץ את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם עד יום חמישי. כעת מתנהל בבית המשפט דיון בעניינם של יתר המעורבים שבית משפט השלום החליט לשחרר גם אותם אמש למעצר בית.

נצ"מ רונן אבניאלי, מפקד מרחב לכיש, בעדכון על חקירת האונס באילת. צילום: משטרת ישראל

כזכור, בית משפט השלום באשקלון שיחרר אמש למעצר בית את חמשת הקטינים והבגיר החשודים במעורבות בפרשת אונס הקטינה במלון הים האדום באילת, שהובאו לדיון בהארכת מעצרם.

השופט קבע בהחלטתו כי לאור העובדה שמדובר בחסרי עבר פלילי הוא לא מוצא לנכון להאריך את מעצרם. לטענתו, "אין בכך לפגוע ברמת החשדות נגדם", אולם מבחינתו הם אינם מסוכנים יותר לציבור. 

החלטת השופט התקבלה בזעם מצד המשטרה, שביקשה וקיבלה צו עיכוב ביצוע לשחרור ובכוונתה להגיש ערעור מחר לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע. גורמים במשטרה מסרו כי מדובר בהחלטה שגויה, וכי אין להם ספק שעל המעורבים (הקטינים והבגיר) להישאר במעצר כל עוד החקירה מתנהלת.