בית המשפט דחה היום (שלישי) את בקשתו של הרב נתנאל שריקי לאסור פרסום על שמו, והתיר לחשוף כי הוא הרב המקובל מהדרום החשוד בביצוע מעשים מגונים בנשים שהגיעו לקבל את ברכתו. בתום דיון בעניינו, החליט בית המשפט להאריך את מעצרו עד יום חמישי בשעה 14:00. יש לציין כי קיים חשד לקורבנות נוספים וצוות החיקרה פועל לאיתורם. כמו כן, אדם נוסף שנחקר בחשד לשיבוש הליכי חקיקה ונעצר אף הוא, יובא גם כן להארכת מעצרו היום. הרב חשוד בכך שביצע מעשים מגונים בנשים שהגיעו לקבל את ברכתו.

בתום החקירה אתמול נעצר הרב בחשד לעבירות מין וניסיון לשיבוש חקירה. נשים נוספות מתכוונות להגיש תלונה נגדו, כאשר לטענתן כאשר הגיעו לבקש ממנו עצה ב"חצרו", הוא ניצל את התלות שלהן בו ואת האמון שרכשו בו כדי לבצע בהן מעשים מיניים.

בשבוע שעבר הוגשה נגדו תלונה בתחנת המשטרה באשקלון. מהתלונה, אותה הגישה רופאה, עולה כי ביצע הרב מעשים מגונים בגופה בזמן שהגיעה אליו לקבל את ברכתו. לטענת הרופאה, שריקי הנחה אותה להרים את חולצתה, נגע לה בחזה והתבטא מולה באמירות בוטות.

ניידת משטרה, אילוסטרציה (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה, אילוסטרציה (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אבשלום ששוני)

יממה לאחר הגשת התלונה הראשונה, הוגשה תלונה נוספת נגד הרב. התלונה הוגשה במשטרת מודיעין וממנה עולה כי המתלוננת חוותה תקיפה דומה מצד הרב. 

מתלונת הרופאה עולה החשד כי בעת שהגיעה לקבל ברכה, רב מקובל באזור הדרום ניצל את המפגש עמה על מנת להשפיל אותה ולבצע מעשים מגונים בגופה. בתלונה שהגישה היא טוענת כי הרב אמר לה כי הנו בעל כוחות והוא סבור כי יש לה בעיה בחזה, וביקש ממנה להרים את חולצתה, טען שהחזיה מפריעה לו לאבחון וביקש כי תסיר אותה, או אז נגע לה בחזה ואמר: "עכשיו אני מבין למה בעלך אוהב אותך". לדבריה היא חשה מושפלת, בעיקר לנוכח העובדה שהיא יודעת שהוא לא רופא, אולם על סמך המלצות שקיבלה מבני משפחה וקרובים היא נאותה לבצע את שהנחה אותה.

עו"ד סוזי סיני עוז ארניה המייצגת את המתלוננות, טוענת כי מדובר ב"רב בעל שם שלפתחו מגיעות דמויות מפתח בחברה על מנת לקבל את ברכתו ועצתו. רב מקובל שממתינים שבועות כדי להגיע אליו, ולמרות כל זאת, לאור המעשה שעשה, מדובר באירוע חמור שגרם להשפלתה של מרשתי. לאור פניות אליי, אני מאמינה שיש כאן נשים נוספות שנפלו קורבן למעשים דומים ואני מניחה שלפחות חלקן עוד יגיעו להתלונן במשטרה".

לאחר הארכת מעצרו של הרב, מסרה עורכת הדין: "הארכת מעצרו של הרב שריקי מלמדת כי בית המשפט התרשם כי קיים חשד סביר המצדיק את המשך מעצרו. אני מברכת על כך שמשטרת ישראל פועלת במלוא הרצינות וחוקרת את הפרשה בעניינו של הרב לעמקה. הנשים המתלוננות משתפות פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה במטרה להוציא את האמת לאור בנוגע לאופן התנהלותו. המעשים המיוחסים לו נראים מתוך העדויות כמעשים דומים ושיטת ביצוע".