צוות החקירה המיוחד (צח"מ) של מרחב לכיש הגיש היום (שלישי) בבית משפט השלום באשקלון, הצהרת תובע גם נגד שני הבגירים, תושבי חדרה, ששמם נקשר במעורבות באונס הקטינה בת ה-16 לפני כשלושה שבועות במלון "הים האדום" באילת. הצהרות התובע חתומות על ידי פרקליטות מחוז דרום, שבכוונתה להגיש כתבי אישום נגד השניים כבר מחר. 

נצ"מ רונן אבניאלי, מפקד מרחב לכיש, בעדכון על חקירת האונס באילת. צילום: משטרת ישראל

כזכור, ביום ראשון האחרון הגיש הצח"מ בבית משפט השלום באשקלון הצהרות תובע כנגד שישה חשודים, בהם חמישה קטינים ובגיר כבן 18, להם מייחס צוות החקירה המיוחד עבירות הקשורות באונס הנערה ובאי מניעת פשע. 

בית משפט השלום באשקלון הורה לשחרר את החשודים למעצר בית, אולם ערעור שהגישה המשטרה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע התקבל כנגד חמישה מהמעורבים, והם נותרו במעצר עד מחר, אז מתכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. חשוד שישי שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, וגם נגדו יוגש כתב האישום בפרשה המזעזעת. 

חשוד באונס באילת (צילום: רויטרס)
חשוד באונס באילת (צילום: רויטרס)

נבהיר כי פרשת האונס במלון "הים האדום" נחשפה בעקבות תלונה שהגישה הקטינה יומיים לאחר האירוע בתחנת המשטרה באשקלון, שם גוללה בפני החוקרים אירועים קשים שחוותה, לדבריה, בעת ששהתה בחופשה יחד עם שתיים מחברותיה ועם מספר מכרים של אחד החברות במלון "הים האדום" בעיר. 

לטענתה, שקיבלה חיזוק משמעותי בעדויות חברותיה וכן מעדים נוספים שנחקרו בפרשה, שתו מרבית הצעירים לשוכרה, ובשלב מסוים, כשחשה ברע, ליוו אותה מספר מעורבים לאחד החדרים במלון, בו בזמן שחברתה יצאה מהמלון לקנות אוכל ושתייה. את פרק הזמן הזה, שנמשך ככל הנראה כשעתיים, ניצלו על פי החשד מספר מעורבים, ובראשם הבגירים מחדרה כדי לבצע בקטינה עבירות מין חמורות, שחלקן אף תועדו על ידי אחד מהמעורבים. לא מעט צעירים צפו במתרחש או היו בסביבת מקום האירוע, אולם בנסיבות תמוהות בחרו שלא להתלונן במשטרה ולא לדווח על האירוע הקשה. 

גם בעלת המלון שנחקרה בפרשה והכחישה בתחילה כי האירוע כולו התרחש בשטחי המלון שבניהולה, נאלצה להודות בשלב מסוים כי אכן האונס המזעזע קרה במלון שהיא אמונה עליו. גם נגדה יוגש בהמשך, ככל הנראה, כתב אישום בגין עבירות של אי מניעת פשע ואי מסירת דיווח. נזכיר כי לאחר שנגבתה עדות מפורטת מהקטינה החל צוות החקירה המיוחד, עליו פיקד מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רונן יבניאלי, להתחקות אחר החשודים, לבצע איסוף מצלמות מעסקים סמוכים למלון ומהמלון עצמו, ולאחר פענוח דיגיטלי אותרו החשודים והובאו לחקירה בגין מעורבותם בפרשה. 

ביום חמישי האחרון דיווחה המשטרה כי החקירה המרכזית הסתיימה וכי היא פענחה את האונס, וכאמור עתה אנו בשלב הסופי עם הגשת הצהרות התובע בדרך לכתבי האישום.