פרשת האונס הקבוצתי באילת: הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתבי אישום נגד 11 מהחשודים במעורבות בפרשה המזעזעת שאירעה בעיר הנופש הדרומית, זאת לאחר שהוגשו לפני מספר ימים הצהרות תובע תוך מעצר נגד מספר חשודים, בתוכם שלושה בגירים וחמישה קטינים, במעורבות באירוע אונס הקטינה במלון בעיר. בתוך כך, הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת החשודים הבגירים: איליזיר מאירוב (27) ואיסי רפאילוב (28) מחדרה, הנאשמים באינוס בנסיבות מחמירות, ואושר שלמה (19) מיישוב נוגה, הנאשם בסיוע לאינוס.

סנ״צ דורון אלוני מתייחס לפרשת האונס באילת, קרדיט: דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, הקטינה הגיעה לאילת יחד עם שתי חברותיה והן התאכסנו בוילה בעיר. ביום 12.8.2020 בשעות אחר הצהריים, הגיעה הקטינה עם החברות למלון "הים האדום", והן שהו בבריכה של המלון יחד עם מכריה של החברה. באותה עת שהו בבריכה גם הנאשמים מאירוב ורפאילוב (נאשמים 1 ו-2 בהתאמה). נאשם 2 שידע כי הקטינה בת 16, הציע לה לצאת איתו לבילוי, אך הקטינה סירבה. לאחר שבריכת המלון נסגרה, עלו הקטינה והחברות לחדר של המכרים בקומה 2 במלון, שם שתתה הקטינה כמות גדולה של אלכוהול אשר גרמה לערפול חושיה, עד שהייתה במצב בו אינה מסוגלת לשלוט במעשיה וברצונותיה. 

בסביבות השעה 19:00, פלשו הנאשמים 2-1 לחדר פנוי בקומה 2, מבלי שנרשמו בקבלת המלון או שילמו עבור השהות בחדר. בשלב כלשהו, יצאה הקטינה מהחדר יחד עם חברתה. הנאשם 2 ניגש אליה, אמר לנוכחים שהוא יכול לעזור, שכן יש לו הכשרה במתן עזרה ראשונה והוביל את הקטינה לחדרו.

לאחר מכן, ביצעו הנאשמים 1 ו-2 וכן הנאשמים 6 ו-7 בזה אחר זה, במשך כשעה, לעתים בצוותא, עבירות מין בקטינה באכזריות, תוך אובדן צלם אנוש, ותוך התעלמות מופגנת ממצוקתה, עד אשר הוצאה הקטינה מהחדר על ידי הנאשם 3, לבקשת חברתה. הנאשם 2 שהה כל זמן האירוע בחדר ואילו שאר הנאשמים ביצעו על פי כתב האישום את העבירות המיוחסות להם, ויצאו מהחדר. בנוסף, הנאשם 2 צילם את הנאשם 1 בזמן ביצוע העבירה, באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו ובהמשך שלח אליו את הסרטון.

אתמול ציינו בפרקליטות כי בהמשך צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נוספים. עוד ציין מפקד המחוז, סנ"צ דורון אלוני, התייחס לחקירה ולמקרה ואמר כי ״זוהי חובתנו האזרחית והמוסרית לא לעמוד מנגד ולדווח על מעשים פלילים, כל שכן לסייע לקורבן העבירה". 

עם סיום החקירה נחשפים פרטים חדשים על מה שקרה במלון. הקטינה ושתיים מחברותיה הגיעו לאילת ושכרו דירה. יומיים לאחר שהגיעו לאילת החליטו לקפוץ לבקר חברים בני גילן , שחלקם הם מכירים מאזור המגורים שלהן וששהו במלון הים האדום. בעת שישבו על שפת הבריכה במלון הכירו נערים נוספים שאין ביניהם כל הכרות מוקדמת. אלא, שבאותו זמן ניסה אחד החשודים המרכזיים צעיר בן 27 תושב חדרה להתחיל עם הקטינה שהגיבה לחיזוריו. "אתה נראה לי גדול מידי בשבילי". ייתכן וזו היתה נורת האזהרה הראשונה באשר למזימותיו של החשוד המרכזי שזמן קצר לאחר מכן הפך את חייה של הקטינה לסיוט מתמשך.

הקטינה וחלק גדול מהנוכחים שתו אלכוהול לשוכרה עד שהגיעה למצב של ערפול חושים. הקטינה שלא חשה בטוב ביקשה לגשת לשטוף פנים ומספר מכרים שלה הובילה בפרוזדור ותומכים בה שלא תמעד . בסרטוני האבטחה רואים קבוצה המונה 16 מעורבים שפוסעים בסביבת הקטינה עד שהחשוד המרכזי מוביל אותה לחדר האימה. במצלמות אפשר לראות שהם מזמינים האחד את השני לחדר שם מתחוללת הזוועה.

אחד החשודים המרכזיים בפרשת האונס באילת (צילום: ללא)
אחד החשודים המרכזיים בפרשת האונס באילת (צילום: ללא)

החקירה העלתה כי חברתה של הנערה התנהגה בצורה אמיצה והייתה לצידה כל הדרך  והיא זו שסיפרה לה לראשונה על מה שראתה . זה לא הספיק בשביל לגרום לקטינה להבין באיזו סיטואציה מביכה היא הייתה. אלא, שיממה לאחר מכן החלה הקטינה לקבל מסרונים מאחד החשודים שעל פי נוסח ההודעות חשף בפניה פרטים שהצליחו לגרום לשחזר את האימה. כשהבינה שנוצלה על ידי המעורבים והגיבה בהתאם, ניסה החשוד להפיל את האחריות על אחרים וזאת כדי לגמד ולבטל את חלקו בסיפור. בשלב הזה הגיעה הקטינה לתחנת המשטרה באשקלון וחשפה את הפרטים האיומים. 

בעקבות תלונה שהוגשה לפני כשבועיים בתחנת המשטרה באשקלון אודות חשד לאונס ועבירות מין בקטינה, בעת ששהתה בחופשה באילת הוקם צוות חקירה מיוחד בפיקוד קצין אח״מ מרחב לכיש, סנ״צ דורון אלוני.

צוות החקירה מנה למעלה מ-20 חוקרים, צוות טכנולוגי וחוקרי נוער במטרה להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית תוך שמירה על הקורבן ופרטיותה.

במהלך החקירה נאספו חומרים, ראיות פורנזיות ועוד באמצעותם הצליחו החוקרים להגיע לזהותם של כלל המעורבים להביא למעצרם. חוקרת הנוער מצוות החקירה ליוותה את הקורבן ונמצאת איתה בקשר רציף.

חשוד באונס באילת (צילום: רויטרס)
חשוד באונס באילת (צילום: רויטרס)

 כזכור, אתמול נערך דיון בעניינם של חמשת מתוך ששת החשודים במעורבות באונס באילת בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. בית המשפט קיבל את ערעור המשטרה והאריך את מעצרם עד יום רביעי. צעיר נוסף שוחרר למעצר בית לאחר התקבל ערעור המשטרה בעניינו. 

כמו כן, בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל הערר שהגיש צוות החקירה המיוחד של מרחב לכיש בעניין שניים מהקטינים, שני אחים תאומים, המעורבים בפרשת האונס באילת, שנגדם הוגשה אתמול הצהרת תובע.

בית המשפט המחוזי ביטל את החלטת בית משפט השלום שהורה לשחרר את החשודים למעצר בית ואימץ את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם עד יום חמישי. כעת מתנהל בבית המשפט דיון בעניינם של יתר המעורבים שבית משפט השלום החליט לשחרר גם אותם למעצר בית.