בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) פה אחד ערעור שהגישה מלכה לייפר, הישראלית הנאשמת בתקיפה מינית של תלמידותיה באוסטרליה, במסגרת הליך ההסגרה המתנהל בעניינה, וקבע כי אין במצבה הנפשי כדי למנוע את המשך הסגרתה לאוסטרליה.

לאחר בחינת חומר הראיות, השופט עמית מצא כי אין להתערב בקביעתו של בית המשפט המחוזי לעניין כשירותה של המערערת לעמוד לדין. בהקשר זה, נדחתה הטענה ל"סופיות הדיון" בשאלת מצבה הנפשי של המערערת וכשירותה.

נקבע, בין היתר, כי אין לקבל את הטענה הבלתי שגרתית של המערערת לפיה היא נכנסת למצב פסיכוטי לפני כל דיון משפטי בעניינה ובזמן בדיקותיה על ידי פסיכיאטרים, כך שמצבה משתפר ומתדרדר לסירוגין בהתאם להליכים המשפטיים. עוד נקבע כי המערערת לא סובלת ממחלת נפש במובן המשפטי של המילה והיא כשירה לעמוד לדין לצורך הליך ההסגרה.

מארגון מגן, אשר מלווה את הנפגעות נמסר בתגובה: "החלטת בית משפט העליון מהיום מהווה עוד חותמת למה שטענו מהרגע הראשון, מלכה לייפר היא עבריינית מין שמולה יש אינסוף סעיפי אישום חמורים. זהו צעד נוסף חשוב שמקדם את מלכה לייפר למקום שבו הייתה אמורה להיות מזמן - אוסטרליה, שם תיתן את הדין על מעשיה החמורים. ברגעים אלו אנו מחזקים את הנפגעות אשר עוברות מסע ארוך בדרך אל הצדק, אנחנו נמשיך לתמוך ולעשות כל שנדרש על מנת לסיים את הסאגה הזו בדרך הראויה".

בהמשך לפסק הדין שפורסם היום אודות כשירות עמידתה לדין של מלכה לייפר בתיק ההסגרה לאוסטרליה - מצ"ב תגובת עורכי דינה בנושא, לשימושך.

עו"ד טל גבאי ויהודה פריד, ממשרד פריד-גבאי המייצגים את מלכה לייפר בתיק ההסגרה, מסרו בתגובה: "הסיבה שבית המשפט העליון קבע היום, בתום הערעור שהגשנו, כי הגברת לייפר לעמוד לדין נעוצה בפסיקה תקדימית, על פיה רף הכשירות לעמוד לדין בהליך ההסגרה הינו נמוך משמעותית מהרף הפלילי הנהוג. בית המשפט העליון לא שלל את העובדה שמלכה לייפר טופלה בתרופות פסיכיאטריות, ואף הדגיש כי העובדה הזו מעוררת תמיהה ובסופו של יום לא קבע כי הייתה ״התחזות״ מצידה והותיר את ההכרעה הסופית בשאלת הכשירות לרשויות המשפט האוסטרליות. נזכיר שסוגיית ההסגרה טרם הוכרעה והדרך עד להחלטה סופית בעניין ארוכה. נמשיך  לפעול נגד הסגרתה של לייפר״.