פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד אסף ברגיג (18), בגין רצח יאשיהו בלום ז"ל בחוף הים בראשון לציון לפני כשלושה שבועות, תקיפה בנסיבות מחמירות של חבריו של המנוח ושיבוש מהלכי משפט, ונגד יובל ברהה (21) בגין עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, שידול לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ומסייע לאחר מעשה.

כמו כן, הוגש כתב אישום לבימ"ש השלום בראשל"צ נגד חן דסה (19), ווסאם בדר (21), מור צרפתי (25) וקטין בן 17 הכולל את העבירות הבאות (כל נאשם על פי חלקו בכתב האישום): תקיפה בנסיבות מחמירות בצוותא, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית ושיבוש מהלכי משפט.

כזכור, חוקרי מחוז מרכז פענחו ביום חמישי את תיק הרצח של בלום בן ה-23, שנרצח בתחילת החודש שעבר, סמוך לחוף הים בראשון לציון. מהחקירה עלה כי בערב המקרה, הגיע אחד מהחשודים למסעדה באזור כשהוא מצויד מראש בסכין.

לפנות בוקר, הגיע בלום יחד עם חבריו לחניון, ובינם לבין חבורת החשודים התפתח דיון שהוביל לאירוע אלים, במהלכו תקפו החשודים את בלום וחבריו. במהלך התקיפה, נדקר בלום מספר פעמים, והוא התמוטט במקום. החבורה החשודה נמלטה מהמקום בשני כלי רכב, כאשר אחד מחברי הקבוצה אף הרים את מחסום החנייה באמצעות ידיו על מנת לאפשר את מעבר כלי הרכב. 

בלום פונה מהמקום כשהוא במצב קשה, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. באותו היום, בלשי ימ"ר, בסיוע שוטרים ממרחב שפלה ומחוז מרכז, עצרו תשעה חשודים, ביניהם שישה גברים ושלוש נשים, בגילאי העשרה ושנות העשרים המוקדמות לחייהם. בתום החקירה, הגישה הפרקליטות הצהרת תובע בה דווח על הכוונה להגיש כתבי אישום נגד שישה מהחשודים.