"תקיפה מינית מזעזעת": היום (שני) הוגש מכתב אל הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, מאת עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, בנושא פרשת האונס של הילדה בת ה-7, שזעזעה את המדינה בשנה שעברה. 

במכתב החריף, שנשלח בשל העובדה כי מחודש יוני של השנה שעברה לא נרשמה כל התקדמות בחקירה, כתבו עורכי הדין כי: "לא יעלה על הדעת שתיק תקיפה מינית כה מזעזעת יישאר פתוח תקופה ארוכה. נוכח העובדה שחלפה למעלה משנה ממועד מתן ההחלטה, ואור בקצה המנהרה אין, נבקש לברר אם דבריך אלה בני תוקף ואכן חקירת המשטרה נמשכת ביתר שאת".

מחאת נגד תרבות האונס. צילום: עיריית גבעתיים

עוד התבקש הפרקליט הצבאי לחזור בו מאישום ושחרור ממעצר של החשוד באונס, מחמוד קטוסה, ולהמשיך בחקירתו. "כאמור, נוכח העובדה שחלפה למעלה משנה ממועד מתן ההחלטה, וכשנה וחצי ממועד הגשת התלונה, ואור בקצה המנהרה אין, נבקש לברר את הדברים. מעבר לעניין האישי הברור של הילדה ובני משפחתה להביא את הפרשה לסיומה ולהעמיד את האחראים לדין, יש להרחיק מן החברה עברייני מים שמסתובבים בקרבנו באין מפריע", הדגישו עורכי הדין. בהמשך אף ציינו כשלים ומחדלים שהובילו להחלטת החזרת כתב האישום. 

כמו כן, צוין במכתב כי החלטת בית המשפט כי חקירת המשטרה תימשך, נגד קטוסה ואחרים, וצוין כי במסגרת החקירה נאספו ראיות שדווקא חיזקו את החשדות כלפי קטוסה, מעבר לעתודה של הקטינה.

מחמוד קטוסה  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מחמוד קטוסה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, קטוסה שוחרר ממעצר ב-25.06.2019, לאחר קריסת התיק נגדו וביטול כתב האישום באונס של הילדה בת ה-7 בבנימין. הוא שהה במעצר קרוב לחודשיים. לאחר שחרורו, אמר ביציאה מבית המעצר כי: "יש לי הרבה מה להגיד על מה שקרה, אני אדם נקי ואני מכיר את עצמי במיליון אחוז. תמיד אמרתי שלא עשיתי את זה, אם ימצאו דבר אחד ממה שנחשדתי בו, אני מוכן להכל".