עו"ד פיני פישלר, מי שהיה מגדולי מבקריו של המפכ"ל הקודם רוני אלשיך, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM. לדבריו, פרשת אום אל-חיראן כפי שנחשפה אתמול בחדשות 12 היא רק אחת מני רבות בהן היה מצוי אלשיך בניגוד עניינים. בנוסף, מותח פישלר ביקורת על התנהלותו של רפ"ק אבי רוטנברג, מי שלקח חלק בחקירת פרשת המעונות ועל פי חשיפתו של עמית סגל היה מצוי אף הוא בניגוד עניינים: "היה חייב ללכת למפקדיו מיוזמתו".

בן: עו"ד פיני פישלר נחשב לאחד ממבקריו הגדולים של המפכ"ל הקודם, רוני אלשיך. זה יומך הגדול דבר.
"זה לא יומי הגדול זה יום מאוד מצער לעם ישראל, אני לא חוגג, אני צועק את זה שנים, ושוב עולים לשידור. אנחנו יכולים לחבר את החשיפה החזקה מאוד של עמית סגל אתמול לכל התנהלותו של רוני אלשיך, אתן דוגמה. הוא בעל חושי הריח והטעם והכוסברה אנחנו זוכרים את אילנה דיין, הוא עצמו מעורב לכאורה לפחות בפרשת אום אל־חיראן עד צווארו כיוון שהוא היה מפקד משטרת ישראל, הוא עצמו מצוי בניגוד עניינים, מקום בו מח"ש במחלקה לחקירות שוטרים, היא זו שחוקרת את ההתנהלות של המחוז הדרומי. מפקד המחוז אז ביטן לא היה נוכח במקום. התחקיר עצמו עד היום לא בא כדי חשיפתו לידיעת הציבור, דבר חמור, כנראה שיש מה להסתיר".

בן: איזה תחקיר?
"התחקיר על התנהלות משטרת ישראל באום אל־חיראן. התחקיר הזה צריך להיות גלוי לציבור".

בן: שהמשטרה עשתה?
"משטרת ישראל בראשות אלשיך ותכף נגיע גם למח"ש".

אריה: מה הטענה שלך נגד אלשיך? הוא נתן גיבוי למשטרה בזמן הפעולה ומיד לאחר מכן, אתה אומר שהוא לא בסדר כי הוא לא חזר בו?
"לפני שלא חזר בו, הוא מצוי בניגוד עניינים מובהק שעה שמח"ש, המחלקה לחקירת שוטרים היא זו שבודקת את האירוע ויושב בראש מח"ש אז אחד מהפרקליטים הכי ישרים שהכרתי אורי כרמל הוא אומר שיש ממצאים. בא רוני אלשיך המצוי בניגוד עניינים, ויוצא חוצץ בתקשורת נגד המחלקה לחקירות שוטרים, ואז נולד שי ניצן. כי בא ואומר כרמל 'חייבים להגיב לרוני אלשיך על הדברים הנוראיים שהוא עושה אולי גם שיבוש מהלכי חקירה'. אומר שי ניצן במייל את הדברים החמורים האלה - התנהגותו של אדון אלשיך בלתי נסבלת, הוא פועל פה באופן שערורייתי. אבל מה? יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול. אני לא יודע איזה אינטרסים צריך לשקול על התנהלות כזו שערורייתית. אנחנו רואים שאלשיך עצמו מצוי בניגוד עניינים, עכשיו עוברים לניגוד העניינים של אדון אבי רוטנברג. אם תיק 2000 לא היה מונח על השולחן או כן היה, אבל בן כספית היקר, אתה חייב להודות שקצין שלהב 433, האף בי איי של משטרת ישראל, חייב מיוזמתו, אני מדגיש את המילה מיוזמתו, ללכת או לרוץ למפקדיו ולהגיד 'רבותיי אני מנהל קשר זוגי אינטימי עם גב' ג'ודי מוזס, קחו את זה בחשבון. תחשבו מה עושים תמדרו אותי או לא. אני נמצא פה לפחות לכאורה בניגוד עניינים'. כך שמתנהלת חקירה".

בן: עוד לא התנהלה חקירה
"יש לי חדשות, תיק 2000 כבר היה על שולחנו של ראש להב 433 באותה העת".

אריה: אבל רוטנברג לא עסק בו; בן: אני לא בא להגן על אבי רוטנברג ויכול להיות שלצורך הדיון הוא היה צריך להגיד. אבל המערכת הייתה בסדר גמור.
"ממש לא".

בן: מזמן אותו מומי משולם, שואל שאלות כלליות ומקבל תשובות כלליות. למה מזמנים אותו? כי מתכננים להקים צוות חקירה על 2000. לכורש הוא אומר כן והוא לא בצוות ועוזב את המשטרה.
"דילגת על שלב, הוא הכחיש בהתחלה, רק אח"כ נולד כל מה שאמרת. הוא הכחיש בתחילת הדרך, כשניסו לברר, כך מפרסם עמית סגל ורק אח"כ התחילו לברר בגלל שמועות".

בן: יש לי את כל התמלילים, הפגישה הראשונה היא ב-22 ביוני שם מומי לא שואל ישירות על ג'ודי, אלא אם יש לו ניגוד עניינים. מאוד כללי והוא לא מקבל תשובה מדויקת זה נכון. למחרת כשהוא אצל כורש, הוא אומר שהוא יוצא עם ג'ודי.
"כי אז ככל הנראה הגיעו מידעים".

בן: ביממה הזו?; אריה: יש לי הרגשה שאנחנו מאבדים את המאזינים; בן: הכול מקובל אבל הניסיון להפוך את זה לפסילת תיקי נתניהו אפילו לא מגוחך.
"אני שואל אותך בן כספית, בכול הכבוד, למה איש לא טורח כולל ניצב רוני ריטמן לדווח או לעדכן את מח"ש? מתי מני יצחקי ראש אגף החקירות?

בן: על מה אתה מדבר?
"אני מדבר על ניגוד עניינים של הקצין".

בן: אבל הוא אל היה בצוות חקירה ועוזב את המשטרה.
"לא ענית על השאלה, בשלב מסוים אשתו, כך מפרסם ובלי השמות אשתו של הקצין, רצה אצה לניצב מני יצחקי ואומרת לו – אדוני הייתי דוברת, עוסקת בדוברות ואם אתה לא תפעל מיד לחשוף את העניין הזה אז הכול יצא לתקשורת. רק בשלב הזה, שים לב בן כספית, אץ רץ אדון מני יצחקי לדווח למח"ש. רוצה להראות את גרירת הרגליים, את ההתנהלות של משטרת ישראל של לחפות ולטייח ולהסתיר".

בן: לא השכנעתי, הוא לא היה בצוות, עזב את המשטרה והיא דווקא עשתה את העבודה ומנעה את ניגוד העניינים.
"עובדה שיצחקי לא היה בדעתך, ובסוף ההליך הלך למח"ש. אם היה חושב כמוך, היה אומר לה לכי לתקשורת אני לא פוחד".

בן: אבל דרוקר פרסם את כל זה ב-2017.
"נכון, אבל הדברים האלה היו צריכים להיבדק כי ישנה פקודה במשטרה".

בן: הוא לא במשטרה.
"הוא לא במשטרה אח"כ".

בן: אז תגיש תלונה.
"התרשים לא נכון, הוא עזב את המשטרה אבל לא בנקודת הזמן עליה אנחנו מדברים".

בן: אתה רוצה להתיז את ראשו.
"אני רוצה לקרוא את פקודת המשטרה שמדברת על ניגודי עניינים, אני רוצה ניקיון כפיים, אני רוצה גילוי ושקיפות. קראת לזה ניקוי אורוות? אני קורא לזה ניקוי שורות".

אריה: להבנתך, המשטרה נהגה כפי שאתה ועמית סגל אומרים כדי לא לפגוע בחוקרים של נתניהו? זה המניע?
"תשמע, ברגע שאנחנו נמצאים בעיתוי כזה שתיקי נתניהו נחקרים, ישנם שיקולים מסוימים שהם לא רוצים להביא לידיעת הציבור. למשל אומר שי ניצן במקרה אחר, אום אל־חיראן, שיש אינטרסים נוספים של המדינה. יכול להיות שאפשר לעשות העתק הדבק של האינטרסים של אום אל־חיראן לאינטרסים של בנימין נתניהו, הדברים האלה צריכים להיבדק".

בן: אני רק מזכיר שאבי רוטנברג מעולם לא חקר את נתניהו.
"אנחנו מדברים על המעונות".

בן: אני מדבר על נתניהו.
"אני לא בטוח שלמבקר המדינה יש את הכלים כדי לבדוק או לחקור את הדברים האלה אני חושב שהשופט דוד רוזן צריך לדחוף את עצמו בכוח".

בן: אתה טועה טעות חמורה כי לשופט רוזן אין שיניים בכלל. 
"אני לא מסכים איתך".

בן: אין לו סמכות להטיל סנקציה ואני נלחמתי שתהיה לו.
"למה אתה אומר את זה? במצלמות א'3 מי שהורה או המליץ לפתוח בחקירה פלילית שעכשיו מתקיימת הוא אך ורק השופט רוזן ולא מישהו אחר".

בן: אני חושב שיש לו פחות מדי.
"הוא עצמו אומר את זה".