אמש (שלישי) פרסמו פרקליטיה של שרה נתניהו הודעה ובה כתבו כי הם דורשים את ביטול הרשעתה בפרשת המעונות. דרישתם מגיעה על רקע חשיפתו של העיתונאי עמית סגל, אתמול בחדשות 12, בנוגע לניגוד עניינים מצד חוקריה.

על פי הודעת פרקליטיה של נתניהו "הטיל העיתונאי עמית סגל פצצה כשחשף שהחוקר הבכיר שחקר את שרה נתניהו פעל בניגוד עניינים חמור והיה מנוע מלעסוק בתיק. החוקר הבכיר שיקר למח"ש כשנשאל אם יש מניעה מדוע לא יעסוק בחקירת הגברת נתניהו, וענה שאין". על פי הכתבה אתמול, בימים האחרונים העבירו גורמים במערכת אכיפת החוק למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מעטפה "עבת כרס" ובה טענות על קשר אסור כביכול שהתרחש בין חוקר בכיר לשעבר במשטרה, רפ"ק אבי רוטנברג, וג'ודי שלום ניר מוזס. 

שרה נתניהו מגיבה להאשמות נגדה

רוטנברג ניהל לפני מספר שנים את החקירה בנוגע לתיק המעונות נגד בני הזוג נתניהו ועל פי הנטען, הוא גם נחשף לחומר בתיק 2000, שעסק ביחסיו של ראש הממשלה עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, והסתיים כזכור בהגשת כתבי אישום. ג'ודי שלום ניר מוזס היא אחותו של מו"ל העיתון ואחת ממחזיקי המניות בעיתון. 

עוד אמרו הפרקליטים כי "אותו חוקר אף ניסה להדיח עדה, סבטלנה גורדיצקי, עובדת במעון ראש הממשלה, ואף איים עליה שאם לא תיתן עדות שקר נגד ראש הממשלה הוא ישלח אותה לכלא". 

פרקליטיה של נתניהו כתבו כי "בעקבות העדויות המטלטלות שנחשפו, המגלות שהמשטרה והפרקליטות תפרו את תיקי החקירה" נגד נתניהו, הם החליטו לפנות למבקר המדינה בדרישה לבטל את הרשעתה ולחקור את הנסיבות שהביאו להגשת כתב האישום "המעוות והשקרי נגדה". עוד נכתב כי הם דורשים לבטל את פסק הדין נגדה, ולזכותה לאלתר. 

כזכור, הורשעה שרה נתניהו ב"פרשת המעונות" בגין עבירה של ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה. היא הורשעה לאחר שחתנה על הסכם הסדר טיעון מול הפרקליטות.

אמש נמסר ממח"ש כי "בעניין רוטנברג הומלץ לפתוח בבדיקה רק על ידי דרג זוטר. מנהלת מח"ש לא עיכבה את התיק וטיפלה בו מיד ואף העבירה אותו לחוות דעת, שבסיומה הוחלט לגנוז את התיק". ממשרדו של אנגלמן נמסר אמש כי "הפנייה התקבלה היום ונבחנת כעת על ידי מבקר המדינה, בהתייעצות עם גורמי המקצוע במשרדו".

מהפרקליטות נמסר כי בניגוד לנטען, "קצין המשטרה רוטנברג כלל לא היה מעורב בחקירת תיק 2000 וכי ההחלטות בתיק, כמו גם ביתר תיקי ראש הממשלה, התקבלו משיקולים ענייניים בלבד של בירור האמת. כך למשל בתיק אחר, בו לא היו ראיות שקשרו את ראש הממשלה לחשדות, הוא גם לא נחקר כחשוד. הטיפול של מח"ש בתלונה בעניין רוטנברג נעשה אף הוא משיקולים ענייניים בלבד - ההחלטה נומקה בספק בדבר קיומו של חשד לעבירה פלילית; פרקליט המדינה לשעבר לא "גונן" על מפכ"ל המשטרה לשעבר מטעמים הקשורים לחקירת תיקי נתניהו. זוהי הצגה מניפולטיבית של העובדות".