פרקליטיו של ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התייצבו הבוקר (רביעי) לשימוע בעניינו של מרשם, בנוכחות היועמ"ש אביחי מנדלבליט והתובעת עו"ד ליאת בן ארי. ח"כ ביטן אינו נוכח בדיון ומיוצג כאמור על ידי שלושת פרקליטיו, עורכי הדין אפרים דמרי, דרור מתיתיהו ושרון כהנא. השלושה מבקשים לשכנע את מנדלבליט ובן ארי לחזור בהם מהכוונה להגיש כתב אישום נגד מרשם בפרשה שנודעה בשם "תיק 1803".

עורכי הדין שמרו על אופטימיות טרם הכניסה לדיון ומסרו בתחילת השימוע כי "אנחנו מודים לפרקליטות על ההזדמנות להשמיע את עמדתנו בפניהם,  ואנחנו בטוחים שהם יתנו לנו את הזמן והקשב להצגת טענותינו". שימוע נוסף נקבע, במידה וידרש, ליום ראשון.

דוד ביטן מיד עם תום החקירה

במרץ אשתקד המליצה המשטרה על העמדתו לדין של ח"כ דוד ביטן בעבירות של קבלת שוחד, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות. המשטרה הודיעה על כך בסיומה של חקירת "תיק 1803". הפרשה, המוכרת גם כפרשת "ראשון לציון", נחקרה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה ולהב 433.

על פי החשד, בשנים 2017-2011 קיבלו ח"כ ביטן, ארנון גלעדי ודב צור טובות הנאה מגורמים פרטיים, ובתמורה פעלו לקידום אינטרסים של אותם גורמים. בין הגורמים הפרטיים: חברת דניה סיבוס והמנכ"ל שלה רונן גינזבורג, רשת כלבו מזון, יזמי נדל"ן, קבלנים ועוד. מדובר בשוחד לכאורה במאות אלפי שקלים והבטחה לדירות.