תנועת המחאה "קריים מיניסטר" פנתה היום (רביעי), באמצעות עורך הדין גונן בן יצחק, לבית משפט השלום בירושלים בדרישה לזמן את בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לדין מיידית על ביזוי בית המשפט. לדבריהם, בידי התנועה ראיות כי נתניהו הבן הפר מספר פעמים את צו בית המשפט למניעת הטרדה מאיימת שניתן כלפיו שגרר איומים על אנשיה.

תומכי אייבי בנימין צועקים על פרקליטו של יאיר נתניהו

לפניי כחודש הגישה התנועה תלונה במשטרת לב הבירה בירושלים לאחר שנתניהו הפר במכוון, לטענתם, את הצו למניעת הטרדה מאיימת שהוציאה כנגדו סגנית נשיאת בית המשפט השלום בירושלים, השוטפת דורית פיינשטיין, לאחר שהאחרון פרסם קריאות להגיע לבתיהם של חברי התנועה תוך שהוא חושף את פרטיהם האישיים המלאים, בניגוד לחוק הגנת הפרטיות אשר גרר איומים על חייהם והטרדות בלתי פוסקות שנמשכות עד היום.

מפניית התנועה לבית המשפט עולה כי נתניהו לא הסיר מיידית את הפוסט, כפי שחייבה אותו השופטת, מעל ליומיים לאחר ההחלטה. הפוסט הוסר רק בעקבות פניות מצד עיתונאים. לטענת התנועה, נראה שנתניהו התעלם במכוון מהוראת השופטת כי עליו 'להימנע מלהטריד את המבוקשים בכל צורה ולרבות באמצעות אחר'. 

מעדויות שאספו חברי 'קריים מיניסטר' ואשר מוצגות כנספחים לפנייה לבית המשפט, עולה כי מאז ההחלטה המשיך נתניהו לשתף ולהדהד פרסומים העוסקים בתנועה ובאנשיה, גם בזמן האחרון. בתנועה משוכנעים כי מעשים אלו נעשו בכוונת מכוון על מנת להמשיך ללבות את האש וכי קיים קשר ישיר בין מתן ביטוי פומבי בערוציי המדיה של יאיר נתניהו (כתשעים אלף עוקבים בפייסבוק ועוד מספר דומה של עוקבים בטוויטר) לבין העובדה כי ההסתה, האיומים וההטרדות כנגד אנשייה נמשכים עד היום.   

בתנועה דורשים מבית המשפט לקיים דיון דחוף ולחייב את נתניהו הבן להגיע ולמסור את גרסתו, לאחר שבדיון הקודם בית המשפט פתר אותו מהתייצבות. כעת, בנסיבות חמורות אלה, אסור לתת לו הנחות.

עורך הדין גונן בן יצחק אמר: "יאיר נתניהו מתעלם בצורה מופגנת מצו הטרדה מאיימת שפסק נגדו בית המשפט. אין גבול לזלזול שלו במערכת אכיפת החוק. אנשים רגילים ללא ייחוס, היו נעצרים מייד, אלא שבמקרה של נתניהו, משטרת ישראל מטפלת בעניין בכפפות של משי. אני מצפה מבית המשפט למצות איתו את הדין בצורה חמורה וחד משמעית. נראה שזו הדרך היחידה להרתיע את המסית הקטן מבלפור".

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "לחיילים של אהוד ברק יש יותר מדי זמן וכסף פנויים כדי לעסוק 24/7 בהטרלות".