ד', עובד במוסך, הרים במהלך העבודה חפץ כבד ותוך כך הרגיש כאב חד ופתאומי בגבו. מאז האירוע, האיש לא חזר לעבודתו במוסך ונאלץ להישאר בבית למשך חודשים רבים. העובד סבל מכאבים קשים שהתגברו והקרינו לרגליו ובשל כך נאלץ להתמודד עם הגבלות תנועה קשות. מאדם בריא לחלוטין המתפקד באופן מלא הוא הפך לאדם שנאלץ ליטול תרופות משככות כאבים על בסיס יומי, סובל משפעות נוירולוגיות ומטופל במרפאת כאב. ר', אישה בת 40 שמתגוררת באזור המרכז הייתה מעורבת בתאונת דרכים בדרכה לעבודה. התאונה אמנם הייתה קלה יחסית, אך גרמה לה לכאבי גב ממושכים ולכאבי ראש בלתי פוסקים שהפריעו לה לתפקד בבית ובעבודה. 

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין דוד סער, לחץ/י כאן.

תאונות עבודה עלולות לגרום לנזקים בלתי הפיכים ולפגוע משמעותית בתפקוד
סיפורים דומים לאלו של שני העובדים, מתרחשים לדאבוננו על בסיס יומי במקומות עבודה רבים. בין שלל האירועים השכיחים ניתן לציין: תאונת דרכים בדרך אל העבודה או בדרך מהעבודה לבית, מעידה במדרגות במשרד, חבלה מחפץ כבד שנפל ופגע בעובד ועוד. תאונות אלו יכולות להסתיים בנזקים קלים וחולפים אך עלולים להסתיים גם בנזקים קשים ובלתי הפיכים שצפויים לפגוע משמעותית ביכולתו של העובד לתפקד בעבודה ובבית.

חשוב להבהיר, כי מעסיק נושא באחריות על עובדיו במהלך כל שעות העבודה, ביחס לכלל הפעולות הקשורות לעבודה כמו גם ביחס לנסיעה של העובד אל העבודה וחזרה ממנה. רבים מהעובדים שנפגעים בעבודה אינם מודעים לעובדה כי מעבר לביטוח שמעניק להם המוסד לביטוח לאומי, הם מכוסים בביטוח שנעשה להם על ידי המעסיק כמו גם בביטוחי מנהלים ובביטוח של קרן הפנסיה. ביטוחים אלו עשויים להעניק לעובד שנפגע במהלך עבודתו פיצויים מעבר לתגמולים שהוא צפוי לקבל מהמוסד לביטוח לאומי.

ייצוג של עורך דין מנוסה ומקצועי בתחום תאונות העבודה והביטוח יכול לסייע רבות במיצוי הזכויות
במקרים רבים חברות הביטוח מתנערות מאחריות כלפי המבוטחים תוך ניסיון להתחמק מחובתן לשלם את תגמולי הביטוח. לפיכך, פנייה לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום תאונות העבודה והביטוח עשויה לעזור מאוד במימוש הזכויות ובקבלת התגמולים. עורך הדין ייבחן את נסיבות המקרה לעומקן תוך בחינת תנאי פוליסת הביטוח ויסייע לנפגע לקבל את הפיצויים שמגיעים לו מכוח הסכם הביטוח עם המבטחת, אשר עשויים להגיע לסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים.

הביורוקרטיה הנלווית להליכים של בירור פיצויים וקצבאות מול חברות הביטוח עלולה להיות מייגעת ולכן מבוטחים רבים מתייאשים באמצע הדרך או מוותרים מראש על התגמולים שמגיעים להם. האינטרס של חברות הביטוח הוא לחסוך בהוצאות ולכן ההליך למיצוי הזכויות הוא מורכב וסבוך. לפיכך, חשוב מאוד לפנות לעורך דין מנוסה שמתמחה בתחום תאונות העבודה ותביעות הביטוח כדי שיעמוד על זכויותיו של המבוטח ויסייע לו לקבל את הכספים שמגיעים לו.

ד', עובד המוסך, לא היה מודע לכך שהוא זכאי לקבל פיצויים מהביטוח הפרטי שנעשה לו במסגרת עבודתו במוסך, וזאת מעבר לתגמולי המוסד לביטוח לאומי שלהם הוא זכאי מכוח החוק. לאחר שמשרדנו ביצע הליך של חקירת זכויות התברר כי האיש זכאי לתגמולים ולקצבאות לא רק מהמוסד לביטוח לאומי אלא גם מהביטוח הפרטי הנ"ל. אם העובד לא היה נעזר בשירותינו הוא לא היה יודע כי מגיעים לו תגמולים בהיקף שקיבל בסופו של יום. כתוצאה מהפעולות שבוצעו עבור הלקוח הוא קיבל גמלה חודשית בסכום שעלה על המשכורת החודשית שקיבל במוסך כמו גם פיצויים עבור התקופה שבה לא היה מסוגל לבצע את עבודתו. 

היכרות עם הבירוקרטיה ושיטות הפעולה של חברות הביטוח מעניקה יתרון משמעותי בהתנהלות מולן
ההיכרות של משרדנו עם הביורוקרטיה של חברות הביטוח כמו גם עם השיטות שלהן להימנע מתשלום תגמולים למבוטחים, מעניקה ללקוחותינו יתרון משמעותי בהתנהלות מולן. בעוד חברות הביטוח מסתמכות על כך שמרבית המבוטחים אינם מכירים את תנאי הפוליסה והחוק ואת משמעותם, ייצוג מקצועי על ידי עורך דין מנוסה הבקיא בתחום הביטוח עשוי למקסם את הפיצויים עבור הלקוח ולסייע לו במיצוי זכויותיו מול המבטחת.

אישה שהגיעה למשרדנו לאחרונה, ניהלה תביעה נגד חברות ביטוח אשר התארכה והתמשכה במשך שנים. ההליך התמשך מאחר שהמבטחות ניסו להתיש אותה ואת עורך הדין שייצג אותה בתואנות שונות ותוך כך טענו כי תאונת הדרכים שבה היא הייתה מעורבת בדרכה לעבודה אינה קשורה ישירות לנזק הנוירולוגי שממנו היא סובלת ופגע באופן ניכר באיכות חייה. עם קבלת התיק במשרדנו, פתחנו בקרב חסר פשרות מול המבטחות עד שנקבעה לאישה נכות בשיעור של 100%. קביעה זו הביאה לכך שהמבטחות השונות שילמו לאישה תגמולים בסכום מצטבר גבוה מאוד.

אל תוותרו על התגמולים שמגיעים לכם לאחר פגיעה בעבודה
עובדים רבים שנפגעים בעבודה אינם מודעים לכך שהדרך הטובה ביותר למיצוי הזכויות מול המוסד לביטוח לאומי ומול המבטחות הפרטיות היא באמצעות פנייה לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום תאונות העבודה ותביעות הביטוח. אין כל סיבה לוותר לחברות הביטוח שעושות כל שביכולתן כדי לנצל את הקשיים הנלווים להגשת תביעה לתשלום תגמולי ביטוח. משרדנו בעל ניסיון רב שנים בהתנהלות מול חברות הביטוח ומול המוסד לביטוח לאומי לצורך מיצוי זכויותיו של הלקוח מכוח החוק ומכוח פוליסות הביטוח הרלבנטיות. 

משרד עורכי דין דוד סער עוסק ומתמחה בתאונות עבודה, דיני ביטוח, דיני נזיקין, דיני עבודה ודיני משפחה. משרדנו נחל הצלחות לא מבוטלות בתחומים השונים, לרבות תקדימים מעניינים. ככל שהינך חושש כי נפגעו זכויותיך, גש עוד היום למשרדנו, ונשתדל ב"ה לסייע לך. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לתאונות עבודה LawGuide.

עורך הדין דוד סער (צילום: אריאל שלום)
עורך הדין דוד סער (צילום: אריאל שלום)

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.