בבית המשפט המחוזי בלוד החל הבוקר (שלישי) משפטה של כרמל מעודה, הגננת המתעללת מראש העין. בדיון בפני השופט עמי קובו הוצגו טענות מקדמיות של ההגנה על כתב האישום, בצד עדי תביעה וסרטונים מכתב האישום. מאחר שמדובר במספר רב של הורים, תקשורת ותומכים, לבקשת הפרקליטות הקצה בית המשפט שני אולמות לדיון: אולם אחד עבור הצדדים בעניין (הורי הילדים, עורכי הדין ומשפחתה של מעודה), ואולם נוסף, שבו יוצג הדיון במעגל סגור עבור התקשורת והתומכים ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך.

המשפט החל בכך שהסנגור שירן ברגמן ביקש שבנושא של כל ילד ייערך דיון בפני עצמו. לאחר שביקש להקטין את כתב האישום לסעיף אחד, השיבה לו התובעת כי על פי תקדים מרגולין מדובר בהתעללות בכל אחד מהסעיפים. 

הסייעת שפוצצה את הפרשה, אור יחיא, עלתה לאחר מכן לדוכן ותיארה אירוע שעבר אחד הילדים שמתקשה במסגרות. לדבריה, הוא אכל ארוחת צהריים ומיד בסופה הקיא, ומעודה, לטענתה, ציוותה עליו לאכול את כל הצלחה עם ההקאה. 

עוד הוסיפה הסייעת: "ניגשתי למשטרה עם שיחה מוקלטת עם כרמל. שמתי להם את הפלאפון שלי על השולחן. ניגשתי למשטרה רק אחרי שווידאתי שהמצלמות עובדות".

לאחר מכן עלתה מעודה לדוכן, והכחישה את טענת הסייעת: "לא היה ולא נברא. לא אמרתי לשום ילד לאכול את הקיא שלו. זה לא נכון וזה שקר. את המעשה הספיציפי הזה לא עשיתי. אני לא בן אדם שקרן ותחמן".
 
התובעת: "את אומרת שאת לא שקרנית ולא תחמנית?" לכך השיבה מעודה: "נכון", ופירטה: "החקירה עצמה לא מסודרת אז ברור שאני יוצאת ה'לא בסדר'. הייתי במצב נפשי לא טוב, לא יודעת מה רציתי לומר שם, לא יודעת למה התכוונתי. הייתי במצב נפשי מאוד לא קל באותה תקופה".

בשלב זה פרצה מעודה בבכי, אמרה כי היא "לא יכולה להמשיך לדבר עוד" והוסיפה: "אני מבינה את הכאב של ההורים. אני לא בורחת מהאשמה, גם ככה מאיימים עלי. אני לא מחפשת להיות קורבן, אבל לא אקח אחריות על מה שלא עשיתי".

כרמל מעודה בביהמ"ש

במהלך הדיון הוקרנו באולם בית המשפט סרטונים ממצלמות האבטחה בפעוטון בהם מתועדים מקרי ההתעללות שמהווים את הראיות כנגד מעודה, ועיניהם של ההורים לא נותרו יבשות.

סנגורה של מעודה ביקש לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, אך בקשתו נדחתה. מחוץ לכותלי בית המשפט הפגין מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך.

כזכור, מעודה הואשמה בתקיפתם של 11 ילדים, וגילויה של פרשת ההתעללות המחרידה עורר דיון סוער סביב סוגיית היעדר הפיקוח בפעוטונים.