בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) את דינם של אמיר מרמש וטרייסי קדיס, שהורשעו במסגרת עסקת טיעון בעבירות של רצח, שיבוש מהלכי משפט ועבירת הונאה בכרטיס חיוב. על פי גזר הדין, השניים ירצו 25 שנות מאסר כל אחד.

השניים הורשעו ברציחתה של פאדיה קדיס, אמה של טרייסי, ביפו ביוני 2018. על פי כתב האישום, המניע לרצח היה התנגדותה של האם לקשר הרומנטי שהתנהל בין השניים.

במהלך ההליך המשפטי טענה טרייסי קדיס כי בוצעו הפרות קשות של זכויותיה בחקירה, אך טענות אלו נדחו. בנוסף, במהלך החקירה התברר כי היה תכנון מוקדם לרצח ואף ניסיון מוקדם בלפחות ארבעה מקרים, בהם ניסו השניים לרצוח את המנוחה.

אמיר מרמש בורח מזירת הרצח  (צילום: דוברות המשטרה)
אמיר מרמש בורח מזירת הרצח (צילום: דוברות המשטרה)

השופטים היימן, קלמן ברום ובן יוסף כתבו בגזר הדין: "עובדותיו של כתב האישום המתוקן בו הורשעו הנאשמים מתארות סיפור מחריד הבא לעתים נדירות בשעריו של בית המשפט  רצח אם על-ידי בתה, בת הזקונים הצעירה שלה וזאת בצוותא חדא עם בן זוגה של הבת על רקע סירוב המשפחות לקבל קשר זה".

עוד כתבו השופטים כי "רצח הורה על ידי בתו הקרובה לגיל הקטינות הוא מעשה בלתי נתפס – כך גם מעשהו של בן הזוג של הרוצחת שרוצח ונוטל חיים של אם מתוך אהבתו לבתה ומתוך רצון להשביע את רצונה. בדם קר כשהוא אוחז סכין מטבח, פנים אל פנים בברכתה, בהסכמתה, בשליחותה של בתה של הקרבן, יוצאת חלציה, הוא דוקר את המנוחה בגופה שוב ושוב בכוונה להמיתה וממיתה כשהיא מתבוססת בדמה ונופלת, הוא לא חדל וכל זאת כאשר בקרבת מרחק מידית, הבת יודעת, תומכת במעשה ונוטלת בו חלק. קשה לתאר במילים את התדהמה והזוועה האוחזת בכל מי שמתגלה לחושיו מעשה קשה מעין זה – מעשה המצדיק ענישה מחמירה וקשה. הנאשמים הוסיפו למעשה הרצח עבירות נלוות של שיבוש ההליכים ועשיית שימוש בכרטיסי האשראי של המנוחה לאחר שרצחוה ובכך החמירו מעשיהם".

גזר הדין של בני הזוג by מעריב אונליין on Scribd

עו"ד שרון דניאלי ואיציק פרץ שייצגו את אמיר מרמש מטעם הסניגוריה הציבורית אמרו לאחר מתן גזר הדין: "אמיר מביע חרטה עמוקה על מעשיו והתוצאה הטרגית. בית משפט קיבל את הסדר הטיעון שעליו הגענו לאחר הליך גישור ארוך ומורכב עם התביעה. ההסדר משקף את התיקון משמעותי של כתב האישום המקורי זאת לאור הטיעונים המשפטיים שהצגנו במשפט הזוטא".

עו"ד משה סרוגוביץ ומיכל רובינשטיין שייצגו מטעם הסניגוריה הציבורית את טרייסי קדיס שהורשעה ברצח אמא: "מדובר בטרגדיה משפחתית קשה. טרייסי הודתה בחלקה בפרשה והביעה צער עמוק. ניהלנו הליך ממושך, על ההפרות הקשות של זכויותיה של טרייסי בחקירה. בית המשפט קיבל היום את הסדר הטיעון שהוצג על ידי הצדדים ונערך בסיוע שופט מגשר. אנו בטוחים שטרייסי תמשיך בהליכי שיקום וטיפול אינטסיביים במסגרת שב"ס כדי שתוכל להתמודד עם ההשלכות של מעשיה ומצבה הנפשי הקשה"