נכנסת לכלא: ציפי רפאלי, אמה של בר רפאלי, הגיעה הבוקר (שני) לכלא נווה תרצה בו תרצה 16 חודשי מאסר בפועל, במסגרת הסדר הטיעון שחתמה עליו בעקבות הרשעתה בעבירות מס חמורות.

במקביל לכניסתה של אמה לכלא, בר רפאלי צפויה להתחיל היום לרצות את העונש שנגזר עליה במסגרת הסדר הטיעון - תשעה חודשי עבודות שירות.

בר וציפי רפאלי בביהמ''ש  (צילום: אבשלום ששוני)
בר וציפי רפאלי בביהמ''ש (צילום: אבשלום ששוני)

ציפי רפאלי תרצה את עונשה בבית הסוהר היחיד בארץ לנשים, שבו מוחזקות כיום כ־150 אסירות. שגרת יומה של רפאלי האם צפויה להיות שונה מאוד מהחיים שמחוץ לכותלי הכלא. החל מספירת בוקר בשעה 6:00 וכלה בסדר יום מוקפד ונוקשה. 

ביומה הראשון בכלא צפויה רפאלי לעבור הליך קליטה הכולל בדיקות רפואיות ונפשיות, ולאחריו תיכנס לבידוד מניעתי עקב נגיף הקורונה לעשרה ימים. 

בר וציפי רפאלי בבית המשפט (צילום: יריב כץ, פול)
בר וציפי רפאלי בבית המשפט (צילום: יריב כץ, פול)

כזכור, בשבוע שעבר אישרה השופטת דנה אמיר בבית משפט השלום בתל אביב את גזר דינן של השתיים כפי שנקבע בהסדר הטיעון, לפיו ציפי תרצה 16 חודשי מאסר בפועל ובר תשעה חודשי עבודות שירות בלבד, וכי השתיים ישלמו קנס כספי בסך 2.5 מיליון שקלים, נוסף ל-8 מיליון שקל שומת מס שהן חייבות.

בר רפאלי בכניסה לדיון  (צילום: אבשלום ששוני)
בר רפאלי בכניסה לדיון (צילום: אבשלום ששוני)

"בשם בחינת הפגיעה בערכים המוגנים שקלתי את נסיבות ביצוע העבירות בנסיבות ייחדויות. שקלתי את מערכת היחסים בין הנאשמות אם ובתה", אמרה אמיר והוסיפה: "מדובר בביצוע עבירות במדרג הגבוה ביותר של עבירות המס. אין משמעות ממשית להקל שהנאשמת בר הייתה חסרת נסיון עסקי".

עוד ציינה אמיר כי "לגבי רפאלי מידת הפגיעה בערכים המוגנים מתונה יותר, גילה הצעיר וסוג העבירות שהורשעה במסירת ידיעות לא נכונות אלו עבירות בטווח של המדרג הגבוה ביותר לקל" וכי שקלה שקלתי מידותיהן הטובות ותרומתן לחברה במכתבים שהועברו לעיונה, את מצבה הרפואי של ציפי ואת היות הבקבוצת סיכון לקורונה, ואף את העובדה שבר היא אם לשלושה ילדים קטנים.