הכתב המשפטי של חדשות 12, גיא פלג, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על הסדרה "אתי אלון – האישה שגנבה 250 מיליון", שהפרק הראשון שלה שודר השבוע בקשת 12 ועורר תשומת לב ציבורית מחודשת לפרשת המעילה בבנק למסחר שנחשפה ב-2002. לדברי פלג, בכירים לשעבר במשטרה שהתראיינו לסדרה שיבחו את החקירה המשטרתית - בעודם מתעלמים מכך שמידע מודיעיני על הפרשה הגיע למשטרה כבר שנה לפני כן. "מי שעיניו בראשו מבין שמדובר במחדל מחריד של המשטרה", אמר פלג.

בהמשך הצטרף לשיחה קצין המשטרה בדימוס אפרים ארליך וסיפר על התקופה שקדמה להודאתה של אלון במעשה, ועל המידע שהגיע אליו חודשים ארוכים לפני כן: "רשמתי את המידע כמו שצריך ובאתי איתו לממונה, שבזמנו היה בפיקוד ימ"ר ת"א. לקחו את המידע ואמרו שיעבירו למפלג הונאה. זה עבר אליהם לידיעה. ובשורה התחתונה, גילו שבשנה האחרונה היא אכלה הכי הרבה כספים". ארליך טען כי המקור המודיעיני חזר אליו אחרי זמן, ותהה איך לוקחים מיליונים ובמשטרה לא עושים כלום.

גיא פלג, בוא תעשה לנו סדר, בעיקר סביב לוח הזמנים.
"אתי אלון נעצרה באפריל 2002, אבל ביוני 2001 מקור מודיעין מוסר מידע מדויק לסגן ניצב אפרים ארליך, מי שהיה ראש מפלג סמים בימ"ר תל אביב. והיום, כשאנחנו רואים את זה בפרספקטיבה של עשרים שנה אנחנו מבינים כמה המידע הזה מדויק. הוא סיפר שם על אביגדור מקסימוב, אבא של אתי אלון ועופר מקסימוב, שהיה מוכר כמהמר. המידע סיפר על הבן שלו, עופר מקסימוב, שמהמר בסכומי עתק ומגייס את הכסף באמצעות אחותו, וציין את שמה של אתי אלון".

"כמובן שיש אי דיוקים כי הוא אמר שהאחות היא סגנית מנהל בנק בחולון, אבל הוא ציין את השם המפורש של אתי אלון, של אח שלה, ותיאר את מסלול הכסף שעובר מהבנק לעופר מקסימוב לצורך ההימורים בארץ ובחו"ל", המשיך פלג. "סנ"צ ארליך מציף את המידע, ואותו מקור ממשיך ומציף ידיעה נוספת, חצי שנה אחר כך, ובה הוא מספר שעופר מקסימוב נקלע לקשיים כי הרי המעילה בבנק למסחר הייתה באמצעות צ'קים שאתי אלון הוציאה מהבנק וזייפו חתימת הסבה של אותו לקוח פרטי ודרך השוק האפור ובני רביזדה הצ'קים האלה הומרו למזומן. הייתה בעיה עם הצ'קים, ועל הרקע זה הוא נחטף, מה שאנחנו יודעים כנכון כי הוא הוברח מהארץ לרומניה, ושם עצרה אותו ישראל באמצעות האינטרפול". 

ענת: ועם כל המידע לא עשו שום דבר?
גולן: הסיפור פורסם, אבל המסמך לא פורסם מעולם.
"בשעתו אור הלר בחדשות ערוץ עשר פרסם את העובדה שהיה מידע".

כלומר, הכל היה מתועד, הכל היה רשמי, אי אפשר היה לומר 'לא ידענו'.
"נכון. ומה נזכרנו עכשיו? כי אני יושב לתומי השבוע ורואה את הסדרה על אתי אלון בקשת 12 שזה דוקו דרמה, ורואה שם בכיר מאוד במשטרה היום, כורש בר נור ואיתו כמה בכירים לשעבר במשטרה, והכותרת היא 'כך פענחנו את פרשת הבנק למסחר', כאילו יש כאן איזשהו הישג מבצעי של משטרת ישראל, בשעה שמי שעיניו בראשו מבין שמדובר במחדל מחריד. לא רק שהכסף נגנב מהבנק ומדינת ישראל הייתה צריכה להשלים אותו ללקוחות, הדבר הנורא שהיה כאן הוא שהכסף הגיע לארגוני הפשיעה. הם הפכו למסוכנים יותר, חזקים יותר ועשירים יותר".