אחרי המחאה והזעם הציבורי: בית המשפט התיר היום (שלישי) לפרסם את שמו של אביעד משה בן ה-45, שחשוד כי ניסה לרצוח את אשתו שירה בת ה-31 בביתם במצפה רמון בערב ראש השנה. בכך ביטל בית המשפט את החלטתו של השופט ג'ורג' אמוראי, שנעתר בשבוע שעבר לבקשתו של משה לאסור את פרסום שמו מחשש שהדבר "יפגע במוניטין שלו".

שירה, כזכור, ניצלה מניסיון הרצח בזכות תושיית השכנים ועדיין מאושפזת בביה"ח סורוקה בבאר שבע, לאחר שאביעד משה דקר אותה 20 פעמים, חתך את אוזנה והשחית את פניה במכות מערוך - וכל זאת לעיני בנם הפעוט, בן שנה ו-10 חודשים. 

הפגנה מול בית המשפט העליון נגד יחס בתי המשפט לעברייני מין (צילום: מחאת המופקרות ירושלים)

כזכור, ביום ראשון הפגינו עשרות נשים וגברים מול בית המשפט העליון ובתי משפט נוספים ברחבי הארץ במחאה על החלטה זו של השופט אמוראי, שקיבל באופן תמוה ומעורר ביקורת את טיעוניו של אביעד משה ואסר את פרסום שמו, אלא שהיום, בעקבות עתירה שהגיש כלי תקשורת, נעתר בית המשפט המחוזי לבקשתם, והתיר את פרסום שמו של החשוד. 

לדברי השופט, "נפלה שגגה בהחלטת בית משפט השלום, אשר יצא מנקודת מוצא הפוכה, ועל כן יש לבטלה". הוא הסביר כי "לא בוסס כל נימוק, המעוגן בחוק, לאסור פרסום זהותו של המשיב, כאשר ברירת המחדל החקוקה הינה התרת הפרסום והאיסור הוא החריג. הערעור מתקבל והחלטת בית משפט השלום האוסרת פרסום שמו של המשיב מבוטלת לאלתר".

יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה על פרסום שמו של החשוד אך הביעה ביקורת על הצורך בלחץ ציבורי כדי להגיע לתוצאה מתבקשת: "עצוב שרק לאחר הסערה הציבורית והערעור של המשטרה - בית משפט התיר לפרסם את פרטיו של החשוד. המסר הציבורי שהועבר ע"י השופט ג'ורג' אמוראי היה חמור מאד לנשים שחוות אלימות ומגלות שהוא חרד יותר לשמם הטוב של הפושעים מאשר לחייהן. טוב שההחלטה נהפכה".

שירה עדיין מאושפזת (צילום: פייסבוק)
שירה עדיין מאושפזת (צילום: פייסבוק)

אסנת איסקוב, אמה של שירה, אמרה בתחילת השבוע כי "זה לא ייתכן, החלטה נוראית, מזעזעת, לא ייתכן. ההחלטה של בית המשפט מזעזעת אותי ואנחנו מבקשים לערער עליה. איך ייתכן שבית המשפט המזעזע הזה יכול לבוא, לשמוע ולהקשיב לניסיון לרצח כמו ילד טוב. סליחה? אולי לבקש שלום בית? אולי נוציא אותו משם ושימשיכו לחיות ביחד? אולי בית המשפט הזה רוצה לתת לאנשים להמשיך בדרך שלהם? במקום שבמדינת ישראל יקום שופט ויגיד 'תתביישו לכם'. איך אתם מסוגלים?".

איסקוב התייחסה לתמיכה הרבה שקיבלה שירה מהציבור. "זה תמיד טוב לקבל את התמיכה, כל עם ישראל באש! כולם צורחים, כולם תומכים בנו! איזו החלטה טיפשית, איזה דבר זה? מי זה השופט הזה? אם זה היה אחד משלהם לא יודעת אם היו יכולים לשמוע את הדבר הזה. אני לא מוכנה לקבל את זה, הוא לא בן אדם הוא פשוט זאב! הוא פשוט מפלצת! הוא לגמרי שפוי, אין גבול. לא ייתכן שבית המשפט יבוא ויחליט כזה דבר".

פרוטוקול הדיון בבית המשפט על התרת פרסום שמו של אביעד משה החשוד בניסיון רצח אשתו by maariv on Scribd