המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי היא סיימה את חקירת החשד לניסיון הרצח במצפה רמון בערב ראש השנה, ומוקדם יותר היום הגישה פרקליטות מחוז דרום הצהרת תובע נגד החשוד - אביעד משה, בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום כבר בראשית השבוע הבא. עופר איסקוב, אחיה של שירה משה, שוחח עם סיון כהן ב-103FM על מצבה הקשה של אחותו, ועל היחסים עם הוריו של בעלה החשוד בתקיפה.

מה מצבה של אחותך נכון להיום?
"המצב של אחותי לא ממשיך להשתפר. עכשיו היא בחדר ניתוח, לחץ הדם שלה ירד הרבה. הכניסו אותה לחדר ניתוח שוב כדי לייצב את המצב שלה".

היא מתקשרת אתכם? אנחנו יודעים שבאיזה שהוא שלב הייתה התאוששות, נכון לעכשיו היא מסוגלת לדבר? היא מודעת למה שקורה מסביבה?
"היא מודעת למה שקורה מסביבה ולכל הבאזז התקשורתי שנוצר סביבה, אבל לצערי הרב ההחלמה עוד ארוכה מאוד. אין יותר מדי מילים שאפשר לבוא ולתאר את זה. פתאום אתה רואה אותה במצב טוב, ויום אחרי, אתה כבר רואה החמרה במצב".

הילד אצלך כרגע, נכון?
"הילד אצלנו, כן. את יודעת, לטובת ההגנה שלו, לטובת הכבוד שלו שהשם שלו לא יפורסם. הוא (החשוד בתקיפה) אמר, 'גם לטובת הילד, אני רוצה לבוא ולבקש שהשם שלו לא יפורסם, וגם השם שלי על הדרך'. איפה הייתה טובת הילד באותו המעשה ובאותן 52 הדקירות שביצעת באחותי? איזה בן אדם פסיכופת יכול להגיד דברים כאלה?".

צריך לומר שהמשטרה סיימה את החקירה בעניין הזה, והיום הוגשה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום. מישהו עדכן אתכם לאן זה הולך או שאתם מעודכנים מהתקשורת?
"בינתיים אנחנו יודעים שזה בדלתיים סגורות, אנחנו ביקשנו לפתוח את זה לקהל הרחב, אני חושב שזה עניין של כל הציבור. אנחנו רוצים לבוא ולשנות את הפסיקה ההזויה הזאת במערכת המשפט, את השנים המגוחכות שאנשים כאלה באים ומקבלים, אם זה אנסים, אם זה אנשים שבאים ותוקפים באלימות נשים אחרות. אני חושב שהענישה בישראל מגוחכת וצריך לבוא ולשנות אותה".

היה ניסיון לשיח אתכם מצד בני המשפחה שלו? אנחנו יודעים שבתקרית האלימות הקודמת שהייתה לפני שנה, המשפחה שלו הייתה מעורבת. מישהו התקשר לבקש סליחה, להתנצל, לשאול מה שלומה, לשאול מה שלום הילד?
"כן, התקשרו לשאול. אי אפשר להגיד שההורים שלו לא אנשים טובים, ההורים שלו אנשים מקסימים. פנו אליי כמה וכמה גורמים, שאמרו, 'בואו ננסה לפרסם את כל המשפחה', זה לא נכון לעשות. יש בן אדם אחד שהוא בא וסרח, לא צריך להכליל בזה את כל המשפחה".

מה אומרים לכם ההורים שלו אחרי המקרה הזה?
"שהם לא מאמינים שהבן שלהם בא ועשה דבר כזה, הם לא מאמינים שהוא היה מסוגל בכלל לבוא ולעשות דבר כזה. הם כן שואלים לשלומנו, כן שואלים מה שלום הילד ומה איתו".

הם ראו אותו? באו לבקר את הילד?
"לא, לא יודע גם אם ניתן להם".

הם תומכים עדיין בבן שלהם למרות מה שהוא עשה?
"אני לא יודע אם אפשר לתמוך. ככל שתהיה לך אהבת ילד, ונכון שהוא הבן שלך, אבל אני לא יודע אם אפשר גם לתמוך בדבר כזה מזעזע, בפשע כזה מחריד. אני לא יודע אם אפשר בכלל לבוא ולתמוך בזה. אני לא מכיר מישהו שפוי שהיה בא ועושה את זה".

ואתה אומר שלא היו סימנים מקדימים לאי שפיות. כביכול מדובר בבן אדם יציב לחלוטין, שפוי.
"בן אדם יציב, היינו עובדים ביחד. אני הנדסאי חשמל, הוא מהנדס, היינו עובדים ביחד בשיתופי פעולה. אף פעם לא ראיתי איזה שהוא סממן  שיכול להעיד על תוקפנות מבחינתו".

רגוע, שליו, חייכן.
"רגוע, שליו. הוא בן אדם מאוד פדנט שיודע מה הוא הולך לעשות. גם בתוכניות הוא חייב לבוא ולהבין את התוכניות קודם לפני שהוא בא ומתחיל את העבודה, ואם יש משהו שהוא לא מבין, הוא חייב לבוא ולהבין את התהליך".

ואתה היית בטוח שאחותך מאושרת.
"כן, הוא היה נראה בן אדם נפלא, סבר פנים יפות".