ועדות האיתור, האחת לפרקליט המדינה והשנייה למשנה ליועמ"ש במקום דינה זילבר שמסיימת את תפקידה, שעליהן הכריז שר המשפטים אבי ניסנקורן, יתכנסו ב־19 בחודש ויחלו בעבודתן. הוועדות כוללות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שיכהן כיו"ר, נציב שירות המדינה, מנכ"ל משרד המשפטים, נציג הציבור - עורך דין מתחום דיני העונשין והמשפט הציבורי, ואיש אקדמיה שייבחר מהפקולטות למשפטים במוסדות להשכלה גבוהה.

בתקופת כהונתו של אמיר אוחנה כשר המשפטים היה ניסיון למצוא מ"מ לפרקליט המדינה, אך היועץ המשפטי לממשלה הכשיל זאת פעמיים. נראה שהפעם ניסנקורן יהיה מתואם עם מנדלבליט במינוי.

השם הבולט ביותר לתפקיד הוא שלמה למברגר, מקורבו של היועץ, שמכהן כעת כמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, אשר מנדלבליט רצה בו מלכתחילה גם כממלא מקומו של שי ניצן. שם נוסף בעל סיכויים רבים הוא הפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק, שלו היועץ רוחש כבוד ואהדה.

שמות עם סיכויים פחותים הם פרקליט מחוז דרום ציון אילוז, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים אורית קוטב, ופרקליט מחוז חיפה לתחום הפלילי עמית אייסמן. מועמד נוסף שייתכן כי ירצו להציע, כדי להגיע לפשרה עם הליכוד, הוא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, אך במשרד המשפטים סבורים שנזרי מעוניין להמתין לפרישתו של מנדלבליט.