נשיא המדינה ראובן ריבלין דחה היום (רביעי) את הבקשה החריגה לחנינה מלאה עבור הרב עוזי משולם ז"ל. כאמור, הרב הורשע בשורה ארוכה של עבירות שבגינן נגזר עליו עונש מאסר בן שמונה שנים ומאסר מותנה בן שנתיים. בתחילת יולי 1999 הוא שוחרר ממאסר, לאחר שהנשיא דאז הורה על הקלה בעונשו. משולם ז"ל נפטר ביוני 2013. 

במענה שהועבר לבני משפחתו, הובהר כי הנשיא בחן בעין יסודית את הבקשה. עוד הודגש כי לא נעלמה מעינו השפעתו של הרב ז"ל על השיח הציבורי בישראל בעניין חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן גם בתקופה בה היו שמנעו מלהעלותו לדיון פומבי. כזכור, הרב עוזי משולם ז"ל היה מהראשונים לחשוף את סיפורן הכואב של המשפחות ואת הפצע השותת בלבן, ולמאבקו הציבורי הייתה השפעה מכרעת על הקמתה של וועדת החקירה בנושא בשנת 1995.

"עם זאת, נוכח חומרת המעשים שבגינם הורשע ובמיוחד אחריותו לתקיפתם של כוחות המשטרה ולסכנה לשלומם של תושבי הסביבה במהלך העימות, סבר הנשיא כי הדרך לתיקון העוול כלפי יוצאי תימן, מזרח ובלקן, איננה במתן חנינה מלאה, שלאחר המוות לרב עוזי משולם ז"ל", כתב, "פרשת חטיפתם של ילדי תימן, מזרח ובלקן היא כפצע צורב בלב האומה כולה. הילדים והילדות שנעלמו, ההורים הצעירים שנותרו ללא מענה, הכאב הנורא וסימני השאלה שמסרבים להרפות, מצווים על כולנו להכיר בפרשה. עמדתו של נשיא המדינה הינה כי הדרך לתיקון העוול, ככל הניתן, הוא בחובתה של המדינה להכיר בעוול ולפעול ללא לאות להמשך חשיפת כלל המידע אודות הפרשה."

ריבלין בנאומו לאומה (צילום: מרק ניימן, לע''מ)
ריבלין בנאומו לאומה (צילום: מרק ניימן, לע''מ)

עמי משולם, בנו של הרב עוזי משולם, הגיב לדחייה על ידי הנשיא ואמר כי לא הופתע מכך. "מאז ומתמיד הדגשתי שאבי זך ונקי וכת הפושעים היא השלטת במדינה. מתחילת הדרך הסברתי שהסיבה שהצטרפתי לבקשת הגברת גמליאל הייתה על מנת שאם יש סיכוי קלוש - זו הדרך להכניס חומר לימוד לבתי הספר על מנת שההיסטוריה לא תשוכתב עוד", אמר משולם.

עוד הוסיף כי "תמוה בעיני שלקח לנשיא זמן כה רב להגיב. רק עכשיו, כשהגברת גמליאל מככבת בהקשר לקורונה, בחרו לעורר זאת. אמרתי בעבר - אין שום צורך בחנינה לאבי. מי שרוצה אמת מוזמן להתקשר אלי ואעזור לו להגיע אליה". לבסוף אמר:" צר לי על הטיפשים שלא מבינים שלעולם פרשת ילדי תימן לא תיחשף. אמשיך לחשוף את כל האמת על הרב עוזי".