המדינה הודיעה היום (שני) לבג"ץ כי אין בכוונתה להאריך את מצב החירום המיוחד, שיפוג מחר בחצות. המשמעות היא שמיום רביעי ניתן יהיה לקיים שוב הפגנות גם במרחק של יותר מקילומטר מהבית. בהודעת המדינה נמסר כי מחר בחצות יפקע גם תוקפה של הוראת השעה הקבוע בתקנה 24 לתקנות הגבלת השהייה במרחב הציבורי והגבלת פעילות.

הפגנות הקילומטר נגד נתניהו (צילום: הדגלים השחורים)

הודעת המדינה נמסרה בתגובה למספר בג"צים שהוגשו בנוגע למגבלות הקורונה. חלק מהעתירות מתייחסות באופן ספציפי למגבלות על ההפגנות, וחלקן נגד הסעיפים ב"חוק הקורונה הגדול", שמאפשרים לממשלה להטיל את אותן המגבלות.

מתנועה לאיכות השלטון, הנמצאת בין העותרים, נמסר: "אי הארכת תוקפן של התקנות, לעת הזו, היא זריית חול בעיני הציבור, מאחר והחוק המסמיך את הממשלה למנוע מאזרחים להפגין הוא חוק שהוא בבחינת כתם שחור בספר החוקים של מדינת ישראל, כך שמחר בבוקר ניתן יהיה לעשות בו שימוש פעם נוספת".

עוד נמסר כי "המדינה מנסה להוליך שולל את בית המשפט העליון, משום שהיא יודעת שחוק כזה לעולם לא יעבור ביקורת שיפוטית, ולכן התנועה לאיכות השלטון תמשיך מחד לפעול בבית המשפט לבטלותו של חוק זה, ומאידך תקיים הפגנות בכל הארץ, והפעם ביתר שאת. אנו קוראים לכל האזרחים להגיע לכיכר רבין במוצאי שבת הקרוב על מנת למחות על פרשת השחיתות החמורה ביותר שהתגלתה אי פעם במדינת ישראל, והיא פרשת הצוללות וכלי השיט".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "בחודש האחרון כל אזרחי המדינה הבינו שראש ממשלה נאשם זה מתכון לאסון ודאי. נתניהו מוביל את ישראל לחורבן הבית השלישי, 35 מיליארד שקלים מכספי המיסים של כולנו נזרקו לפח בגלל שנתניהו רצה הפסקה מההפגנות, חיים של משפחות נהרסו, עסקים נסגרו ונתניהו מתכוון להמשיך לעשות הכל כדי להיחלץ ממשפטו הקרב. עם ישראל יצא בהמוניו בשבועות האחרונים מתוך רצון להציל את ישראל ואנו קוראים להמשיך לעשות זאת ולעלות לבלפור כדי להחליף את נתניהו".

בהמשך הודעתם, פנו למשטרת ירושלים בבקשה כי יאפשרו את ההפגנות. "אפשרו להפגין בכל הצירים שמקיפים את בית ראש הממשלה, הסירו את הגדרות. בואו נפתח דף חדש שבו אתם מאפשרים להפגין בביטחון", הסבירו.

מ"קריים מיניסטר" נמסר: "תשובת המדינה לבג"ץ מבשרת על תום הסגר הפוליטי וקיצן של תקנות הדיקטטורה שהטיל על המדינה נאשם בפלילים, שגזר על אזרחיה חורבן כלכלי. במוצש הקרוב נקיים בבלפור מפגן דמוקרטי ענק, בדרך להפלת נתניהו. ביבי- נהיה שם כל מוצש עם עשרות אלפים מכל הארץ שנקעה נפשם מהמחדלים והשחיתות שלך. עד שתלך!"