סדרת מעצרים: עשרות לוחמי מג"ב לקחו חלק בימים האחרונים במבצע מעצרים של חשודים בזיוף אישורי כניסה לישראל, הסעת שוהים בלתי חוקיים בגזרת עוטף ירושלים ועבירות רכוש, שהסתיים היום (שישי), עם מעצרם של ארבעה.

פעילות מג"ב (קרדיט: דוברות המשטרה)

החשודים, תושבי הכפרים בידו, א-ראם וקטנה נעצרו במבצע גדודי של מג"ב בשיתוף כוחות מיוחדים שיצא אל הפועל במסגרת חקירה שמתקיימת בדבר הסתננות של פלסטינים בניגוד לחוק לשטחי ישראל תוך הצגת אישורים מזויפים והסעתם אל תוך הארץ. במסגרת הפעילות פשטו הלוחמים על מספר בתים בכפרים הפלסטינים בהם נעצרו הארבעה, כשהם חשודים בזיוף אישורים, הסעת שוהים בלתי חוקיים וגניבות רכוש בגזרת מחוז ירושלים. 

מפקד הגדוד שפיקד על המבצע: "הדרך שבה משיגים אישורים מזויפים לכניסה לישראל ונתיבי הכניסה הבלתי חוקיים עלולים לשמש גם גורמי טרור שינסו לפגע ולפגוע באזרחים ובכוחות הביטחון ועל כן אנו נאבקים בתופעה", אמר מפקד הגדוד שפיקד על המבצע והוסיף: "במשמר הגבול משקיעים מאמצים רבים ויכולות מתקדמות למיגור הסתננותם של פלסטינים בניגוד לחוק".

עצירת שני החשודים הפלסטינים מאזור שכם (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, המשטרה פרסמה הודעה על מעצר של שני פלסטינים נוספים בשנות ה-30 לחייהם, תושבי שכם, בחשד לסחר באמצעי לחימה. לוחמי משמר הגבול בליווי שוטרים בגזרת יהודה ושומרון עצרו את הפלסטינים בעקבות דיווח כי החשודים אמורים להגיע לאזור מעלה אדומים וכי עולה החשד כי יש ברשותם אמצעי לחימה. 

השוטרים במקום חסמו את הצירים באזור מעלה אדומים כדי לעצור את הרכב אודותיו התקבלו הדיווחים, ולאחר זמן קצר הגיעו למקום החשודים. בחיפוש ברכבם נתפסו חלקים מגוף רובה M-16 שהיה מוחבא בתיק נשים. החשודים הועברו לחקירה במשטרה יחד עם הממצאים שנתפסו עליהם.