התחקיר של עיתונאי “מעריב” קלמן ליבסקינד, שהתפרסם בתחילת החודש ועוסק בהתנהלות דיין בית הדין למשמורת רג’א מרזוק, יגיע בשבוע הבא לכנסת לאחר שהח”כית מאי גולן (הליכוד) פנתה בשאילתה לשר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן), בבקשה לקבל הבהרות על התנהלות הדיין ושאר הגורמים לנוכח הפרסום של ליבסקינד.

בתחקיר הוצגו תיקים רבים שבהם בחר הדיין מרזוק לשחרר לחופשי מסתננים אלימים, אף שכבר הוכח כי הם עבריינים מסוכנים. גולן אומרת כי בכוונתה לבדוק אם בכוונת השר ניסנקורן להקים ועדת בדיקה לבחינת התנהלות הדיין וההחלטות בכלל של בית הדין למשמורת.

“התחקיר מציף סוגיה חשובה ובעיקר מקוממת”, הסבירה ח”כ גולן, “אדם בתפקיד שיפוטי בכיר משחרר לחופשי ומקצר עונשים של מסתננים לא חוקיים שהורשעו באלימות מינית ופיזית קשה. כאחת שחרתה על דגלה את המאבק באותם מסתננים, מדובר באבסורד משווע ובחטא על פשע. גם נכנסו לישראל בדרך לא חוקית וגם מפעילים אלימות קשה - ועוד משוחררים לחופשי. אין דין ואין דיין. כל אחד עושה כרצונו - וזאת התוצאה. מסתננים מסוכנים ועבריינים חוזרים להטיל אימה על תושבי השכונות הוותיקים”.

ממשרד המשפטים נמסר לאחר הפרסום: “מדובר בהחלטות שיפוטיות אשר נתונות לביקורת שיפוטית של ערכאת הערעור”. 

"פעם אחר פעם, כך עולה מהמסמכים, מזהירה המדינה את מרזוק שלא לשחרר מסתננים שכבר הוכיחו את עצמם כעבריינים סדרתיים בתחום האלימות. פעם אחר פעם קורא מרזוק את החומר, וחרף כל האזהרות, שולח את העבריינים החוצה, לחופשי. בכמה וכמה מקרים הביאה המדיניות הזו של מרזוק לפגיעה קשה בקורבנות חפים מפשע. לא פעם ולא פעמיים הותקפו אנשים באלימות קשה, על ידי מסתננים שמרזוק שחרר, על אף שכל הנורות האדומות ידעו לסמן לו מראש שזה בדיוק מה שעתיד לקרות. מרזוק איננו הדיין היחיד העוסק בעניינם של המסתננים, אבל הוא היחיד שמשחרר את העבריינים הקשים שבהם בקלות שכזו", כתב ליבסקינד בכתבה שפורסמה בתחילת החודש.