משטרת ישראל עצרה הבוקר (שלישי) שמונה בני אדם בחשד לשחיתות ציבורית בעיריית אילת. בין העצורים נמצאים סמנכ''ל בנק "מרכנתיל-דיסקונט", בכיר בחברה הכלכלית של אילת, מנהלת בכירה בעיריית אילת, וכן קבלן מוכר מתחום התשתיות והבניה בעיר. מלבד החשודים שנעצרו, שמונה נוספים עוכבו לחקירה תחת אזהרה.

המשטרה פשטה בשעות הבוקר על משרדי העירייה, הבנק, החברה הכלכלית של אילת ומשרדיו של הקבלן. המשטרה מייחסת לחשודים עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בנוסף, ישנם חשדות למעבר על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

על פי החשד, העצורים פעלו לכאורה להטיית מכרזים שבאחריות העירייה, העסקת קבלנים ונותני שירות ברשות המקומית ובחברה הכלכלית של אילת, בניגוד לחוק ושלא על פי כללי מנהל תקין תוך קבלת שוחד וטובות הנאה, תוך פגיעה במוסדות הציבוריים והאינטרס הציבורי.

החקירה, שמנוהלת בידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל, בשיתוף עם פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המיסים, עברה הבוקר לסטטוס של חקירה גלויה, לאחר שהצטברו לכאורה ראיות, אשר העלו חשדות לביצוע עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית. 

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי אמר: "אין לנו בשלב זה פרטים הקשורים לחקירה. אני בטוח כי המשטרה תסיים את הבדיקות, ותגיע במהרה לחקר האמת".

מבנק דיסקונט נמסר: "הבוקר הגיעו חוקרי משטרת ישראל למשרדי חברת הבת, בנק מרכנתיל דיסקונט בע''מ, ערכו חיפושים במשרדי החברה, אספו מסמכים ומחשבים ועיכבו מספר עובדים לחקירה, ביניהם גם נושא משרה בחברת הבת. לבנק לא נמסר מידע בדבר פרטי החקירה, לרבות מהות החשדות לכאורה".