‏בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את ארבל אלוני, רוצחו של נהג המונית דרק רוט, ושישה נאשמים נוספים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס ועבירות נוספות. על פי כתב האישום, המורשעים פעלו להונות אזרחים שביקשו לקבל הלוואות מפאת מצבם הכלכלי.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים לאחר הליך גישור, ארבל אלוני, עמד בראש חברת אפריל, התווה את מדיניות החברה וניהלה, כאשר תחתיו פעלו ביריוקוב, אמיר אלוני ומנשה כמנהלי מחלקות בחברה. באמצעות טלפנים שהעסיקו, בין אפריל 2018 ועד מאי 2019 ביצעו שיחות טלפוניות עם מתלוננים רבים באמצעות טענות כזב, קיבלו במרמה דמי פתיחת תיק. כאשר פנו המתלוננים בדרישה לביטול החיוב ולהשבת התשלום, בניגוד לחוק הגנת הצרכן, הנאשמים לא השיבו למתלוננים את כספם.

כאמור, באמצעות השיטה המתוארת, קיבלו נאשמים במרמה ובנסיבות מחמירות סכום כולל של כשני מיליון שקלים. בנוסף, במהלך התקופה הרלוונטית, הנאשמים רכשו מכשירי פלאפון חדשים מאת חלק מהמתלוננים, במחצית משווים, והכניסו הכנסה נוספת החייבת בדיווח לרשויות המס בגובה של כשלושה מיליון שקלים

כמו כן, על פי כתב האישום המתוקן הורשע גם נועם שץ, ששימש כמנהל בחברה, לאור העובדה כי לא דיווח לרשויות המס על הכנסה בסך כולל של 400 אלף שקלים.

ארבל ואמיר אלוני הורשעו גם בשיבוש הליכי משפט, לאחר שב-15 במאי 2019 נשלח מפקח מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, לערוך ביקורת בחברת אפריל. על מנת להסתיר את פעילותה הפלילית של החברה, הורה אמיר אלוני למפקח להגיע למשכנה הישן של החברה, אשר נותר ריק, ושם טען בפני המפקח כי החברה נסגרת, עקב ניהול כלכלי לא נכון.

העונשים שהוטלו על הנאשמים במסגרת ההסדר, הינם בהתאם לחלקם בפרשה. ארבל אלוני יישא עונש מאסר בפועל של 28 חודשים ומאסר על תנאי; על הנאשמים הנוספים נגזרו עונשי מאסר בפועל (חלקם יוכלו להמיר לעבודות שירות), קנסות ועונשי מאסר על תנאי.